Ruvardag 3

De första ruvardagarna är alltid så underbara, man lever i ett litet rus av hopp och önskan. Det ersätts sen med något mycket värre. Nu är jag dock inne i lyckorus del 1.

I går mailade jag privatgyn och hon svarade att remisserna fanns att hämta för 1250 kr. Så maken åkte faktiskt och hämta dem på lunchen (han fick choklad som tack:)). De här remisserna har jag aldrig sett förut. Det är karolinska sjukhusets labb. Men jag tror att jag inte behöver åka till KS utan kan åka till grannkommunen. Jag provar :-9

Jag är oxå inne på att avboka ridning, det är hemskt. Det är min stora lycka. Men jag ska ju jobba på torsdag där så jag får min dos ändå. Jag tänkte jag skulle åka och titta på dem men jag vet inte vad jag ska säga varför jag inte får rida. Jag är sååå kass att ljuga.

****
I går slog bomben ner på jobbet. Ni kommer väl i håg att vi skulle få sparken allihopa. Om ingen av oss flyttade till en av skolorna så skulle minst en av oss få sluta. Det skulle bara finnas 2 av vårt yrke kvar, inte 4. Vi började leta jobb och 2 av oss slutar och 1 blir mamma ledig.

Nu är 2 nyanställda och i går presenterade hon den 3:e. Hennes bästa kompis. Som hon dessutom jobbat med i 15 år. Så nu har hon som en egen arme. Alla är hennes kompisar. OMG.

I går kom min fd chef förbi och lämnade present till mig. Underbara hon. Jag saknar henne så mkt.

****
I dag är det kloklippning igen, vi har slagits med katterna i 2 veckor och försökt klippa klorna. Det går verkligen inte. Så då får vi snällt åka hela vägen till veterinären och klippa klorna.




Kommentarer

  1. Vad tur att du kommer där i från nu! Gör vad som känns rätt ang ridningen huvudsaken tror jag är att du mår bra.

    SvaraRadera
  2. Men... visst är du väl på ruvardag 3 nu? :)
    Hur i hela fridens namn kan man komma med sådana hot. Har ni pratat med facket? Hur som helst, som Nenne säger, tur du kommer därifrån. Jag har också en helt märklig situation på jobbet och är av den anledningen lättad över att kunna gå tillbaka till mitt gamla jobb. Jag borde ha tagit striden men det stjäl för mycket energi, energi som behövs till det som är viktigt istället - som att försöka få ett mycket älskat barn.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG, nu har jag ändrat. Skyller till 100% på alla tabletter:-)

      Precis, jag orkar inte heller slåss. Men det verkar väldigt vanligt med arbetsplatser som inte är bra. Jag har nog haft ganska tur.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering