Ruvardag 10

Inga symptom åt något håll förutom att jag är hungrig och varm, har mensvärk. Thats it.. Det är SÅ himla jobbigt att ruva, även om jag verkligen inte tror att detta funkar så spirar det förbaskat ett litet hopp nånstans. Jag hatar hoppet, det är ju det som gör att man blir så ledsen varje gång.

Jag har redan börjat klura på nästa gång, det borde kanske bli i november om allt går väl. Det är ju ganska bra då har jag hunnit jobbat ett tag och har möjlighet att ta ut en ledig dag.

Det som är otroligt dumt är att jag blir ju utan lön nästa månad. Så var ska vi få pengar från försöken till? Det blir att skrapa i hop pinaler, sälja och gneta. Möjligen sälja bilen, så får vi i hop det.

****
Sista dagen på jobbet! Det viskas lite runt om mig så det verkar vankas tårta i alla fall, tyvärr är det en del som inte kan komma men jag hoppas ändå vi blir firade (vi är ju 2 som slutar).

En kollega som varit sjukskriven och tjänstledig berättade världens skräckhistoria, hon är nu utköpt från oss och då tänker jag i mitt stilla sinne att det är tur att jag lämnar båten för det blir ju bara värre. Sen vet jag inte hur nya jobbet är men ändå.

****
Känner mig lite orolig för Robban, han är inte riktigt pigg, lite loj. Kanske han har feber? De ringde i alla fall från djursjukhuset, vi ska lämna in honom på tisdag kl 7 och hämta honom vid 2, så ska de göra ultraljud på hans hjärta och kolla hans HCM och göra leverbiopsi. Känns lite som när vi lämnad in bilen på service i går.

Känns inte riktigt ok. Jag vill ju att vi ska vara med och kramas och trösta honom. En hel dag där de gör illa honom utan oss. oj.

Jag snor brutalt lista från Jean Quidote, men jag orkar inte översätta den:



5-Day Transfer

Days Past
Transfer (DPT)
Embryo Development
OneThe blastocyst begins to hatch out of its shell
TwoThe blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
ThreeThe blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
FourImplantation continues
FiveImplantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
SixHuman chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
SevenFetal development continues and hCG continues to be secreted
EightFetal development continues and hCG continues to be secreted
NineLevels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

Kommentarer

  1. Hej!

    Du bör få slutlön från ditt "gamla" arbete nästa månad. Nu har jag ju bara en aníng om din anställningsform men årets inarbetade semesterdagar bör ju iaf betalas ut.

    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr, jag har ju tjänstledigt så det blir ingen lön alls, det kan jag nämligen se resan nu på lönebeskedet.

      Och enligt rykten så får man lön månaden efter på nya jobbet:-(

      Radera
  2. Attans... Fy så jobbigt!

    Kram
    /Åsa

    SvaraRadera
  3. Att du känner dig varm kanske är ett positivt tecken? jag kände mig alldeles febrig och konstig veckan innan jag fick vårt pluss på stickan. Kanske kanske...iofs är dessa jäkla symptom så fruktansvärt jobbiga för man vet ändå inte något förrän man vet, helt enkelt. Lycka till!
    /M

    SvaraRadera
  4. Hoppas, hoppas, hoppas att det har fäst hos dig nu.

    SvaraRadera
  5. håller tummarna (och andan) så hårt det går..
    och måtte det inte vara nåt galet med Robban igen =(

    Njut av fredagen och helgen !
    Kram från Lena och missarna

    SvaraRadera
  6. Jag säger inte att jag inte förstår för OM jag förstår. Men å, inte ge upp ännu kära du! Hoppas att hungrig, varm och mensvärsk är symptom, på något fantastiskt. Jag hoppas på det, jag hoppas på dig. Hoppas du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Usch att behöva oroa sig f pengar osså :-( Jag hoppas hoppas så att allt vänder nu. Bebis i magen, frisk Robban, roligt jobb (med bra chef) och en lottovinst på det... Du vore värd det i alla fall!
    Kramar och tassar och tummar

    SvaraRadera
  8. Tack alla ni för ert stöd!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering