Lite svar, 10 dgr kvar!

Som ni vet har jag sovit som en kratta hela veckan, vaknat och somnat om vartannat. Så i går tog jag varken folsyra, prednisolon eller trombylen.

Och i natt har jag sovit som en stock och efter lite google så vet jag nu att det är prednisolonet som är boven. Det fungerar som uppåtjack och man får ofta svårt att sova.

Så hur gör jag nu? Jag måste ju sova, men jag måste oxå ta tabletten. Kan jag minska dosen? Ta halva tabletten? Det gäller ju bara typ 4-5 veckor beroende på hur det går.

Dessutom kom jag på att jag glömde be om HCG-remisserna för blodprov, å andra sidan så har jag aldrig lyckats med dem proverna. Jag brukar ju få reda på svaret 2 veckor senare om jag nu får reda på nåt.

Ska jag skita i det eller ska jag börja jaga gyn?

****

I dag är det stallet som gäller, jag ska vara där kl 14 och vad vi ska göra vet jag inte rikitgt men det ska bli hemskt spännande.

Tänk att jag blivit alldeles hästtokigt (nåja, jag är fortfarande rädd för hästar) märkligt hur livet kan bli.


Kommentarer

  1. När på dagen tar du Prednisolon? Testa att ta den på morgonen, så tidigt som möjligt och se om det gör någon skillnad. För visst är kortison "uppåt-tjack" ;-). Kram

    SvaraRadera
  2. Men... kan du inte ta prednisolonet på morgonen istället? Eller spelar det ingen roll? Tycker inte du ska jaga livet ur dig för att få tag på gyn (om det stressar dig menar jag), när du fått plus på stickan kan du ju be om ett HCG för att få det bekräftat. Det närmar sig :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Prednisolonet har främst haft den verkan i början för mig, sedan har jag vant mig och klarat den långa perioder. Sett ut därefter förstås men sömnen har blivit bättre igen på ett par veckor.

    När det gäller hcg ljög jag sist. Jag fick inte tag i gyn så jag _hittade på_ en lämplig siffra när jag fick plus på urinstickan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag kanske bara ska stå ut så kanske det ordnar sig?

      Tack för tips, så får det nog bli för mig med..

      Radera
  4. Konstigt att jag aldrig blivit "pigg" av prednisolon- men hag har alltid tagit det på morgonen i samband m frukost. Hoppas du hittar ett sätt så det fungerar bättre f dig!
    Kramen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering