Hus och hem, 3 dgr kvar

I går träffade vi mäklarna, de var faktiskt två stycken från mäklarfirman. De var väldigt trevliga (fattas bara) och gick en runda både ute och inne. Jag vet inte om ni såg den där serien med Kjell Bergkvixt; Mäklarna. Men efter den är min syn på mäklare inte riktigt densamma.

De tyckte vi renoverat huset väldigt fint, katterna uppförde sig exemplariskt men jag hade väldigt svårt att hålla mig för gapskratt nr vi skulle slussa dem ut och in genom ytterdörren.

Vårt hus är värt mellan 2,4-2,6 miljoner. Vilket är otroligt mycket då det inte är större än 100 kvm. Så jag är supernöjd.

Till råga på allt hittade jag nu ett hus som passade oss perfekt, visst kan vi köpa det men hur gör man med jobb? Tänk om vi står där med hus men inga löner?

Jag såg även ett jobb så jag har frågat min kompis som bor i samma..by, ort, stad...Så vi får se.

Hur gör man när man ska flytta så många mil (typ 30)? Hur får man det att gå i hop? Tips?

****
I dag ska vi åka och handla men även ta ut pengar till resan. Tänk att det snart är dags? Som jag har väntat (sen maj)

Men med prednisolonet går det inget bra, minsta lilla tablett i min kropp oavsett tidpunkt så är sömnen helt borta. Jag är som ett vrak i dag efter avsaknad av sömnen. Robban verkar känna av att jag är vaken och inte kan sova så han gjorde inbrottsförsök redan vid 4.30. Jag tyckte det var lika bra att släppa in honom så vi låg och trängdes under mitt täcke ända till 7-snåret.

Vi har ju haft projekt "försöka ha sovrumsdörren öppen del 200" Men det funkar inte. Alla ska ligga och trängas med mig och då får jag ännu mindre sömn. Det funkar ju det vi gör just nu så jag får försöka strunta i mitt dåliga samvete.

****
I morgon ska vi på brunch del 2, denna gång till ett exklusivare val. (inbillar jag mig) det ska bli spännande och jag ser fram emot god mat!



Kommentarer

  1. Ja usch vad du har väntat, väntan är kanske värst i allt det här. Men nu närmar det sig med stormsteg, snart snart... ska vi vara gravida :) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering