8 dagar kvar!!

Hur fort kan en helg gå egentligen? Swooosch så är det borta.

I går var jag i stallet (igen) och fick göra markarbete, vi hade en ny lärare som var bra men sträng.
Och så var det väldigt svårt att höra vad hon sa. Jag kände mig väldigt dålig i jämförelse med de andra. De är ju värsta eliten.

Jag svettades, ögonen tårades av dammet, jag slet som ett djur och var helt färdig efter passet. Vi avslutade med ett varv runt hagen och min häst skulle försöka få tag i en tistel och snubblade i stället och föll på knä. Mitt framför ridläraren. Det var den värdigheten.

Sen hjälpte vi till med att mocka, kratta och ge hö. Jag är helt värdelös på att ge hö, de där grejerna man ska slänga upp i sitter jättehögt och när man skickar upp höt i den för man 90% över sig. Och det kliar utan bara f*****n. Framförallt när man är svettig.

****
Denna vecka blir inte rolig.

I dag ska jag vara med på intervjuer till nya administratören och chefen har lagt intervjuerna väldigt sent.

I morgon är det ridning (hur ska min kropp orka?)

Men på torsdag blir det körigt, då ska vi till företaget inne i stan 13-16 och jag ska sen vara i stallet 18. Hur i all världen ska jag hinna tillbaka? Och jobba i stallet utan mat? Inte kan jag smita tidigare för chefen är med och hatar hästar så hon har noll förståelse.

På fredag kommer mäklaren och i går slet jag ute i trädgården så den ser okey ut i alla fall.

****

Snart är det dags för kliniken. 8 dagar kvar!!

Kommentarer

  1. Usch, jag tycker du ska försöka ta det lite lugnt också. Inte stressa och tära på din stackars kropp! 8 dagar kvar - wooooho! Och typ 11-13 dagar kvar för mig! Nu jäklar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Whohooo! Min tummar är laddade för dig:)

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering