Vackert väder

Det regnade ordentligt i går morse men sen kom solen fram, så jag passade på att börja klippa häcken. Vi har en spireahäck som går runt hela tomten och det är sinnesjukt skitjobbigt att klippa häcken, vi har en sån där tung elektrisk häcksax. (jag är alltid livrädd att klippa av sladden)

Det är alltid enkelt i början, sen blir häcksaxen tyngre och tyngre. Svetten rinner, armarna skakar, myggor och flugor jagar en, man har pinnar och blad på hela kroppen (och insekter).  Maken är alltid så seg så han kom ut först när jag började bli klar.

Så. Om jag pallar i dag ska jag ta andra hälften. Om jag orkar. För sen ska vi på husvisning.

****
I går höll jag på att surfa ihjäl mig på olika klinker, jag har i alla fall skickat mail till dem jag är intresserad av. Så får vi se om de svarar.


Kommentarer

  1. Hur gick det med husvisnigen?
    Hoppas du får en underbar semester - det är du väl värd.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering