Planeringsdag

I dag ska vi åka in till stan och ha planeringsdag, känns ju lagom lockande med allt som händer omkring oss.

Intervjun i går då? Jo, jag kände mig väldigt skeptisk innan jag skulle dit men när jag väl var där träffades jag av en vänlig chef (som ska sluta) och fick göra testet, det skulle ta ca 1 timme. Det började med frågor om hur man uppfattar saker och ting, sympati, målmedvetenhet osv.

Nästa del var logik och tänkande. OMG. Det var helt vidrigt. Matte är min absolut sämsta sida och tänka sådana banor finns inte. Det var både bokstäver och ord i en viss följd och så skulle man fylla på med resterande siffror/ord. Jag gissade 99% av de frågorna. Kände mig väldigt orolig att jag inte skulle bli godkänd.

Sen var jag klar och hon blev väldigt förvånad att jag redan var klar. Det tog mig ca 30 min. Sen fick jag träffa lite socionomer som intervjuade mig, en kände jag till sen hon jobbade in min kommun. Den andra skulle sluta och henne gillade jag jättemycket. Supertrevlig.

Sen var det möte med chefen. Vi pratade för och nackdelar med att jag inte är socionom utan har en likvärdig utbildning. Och lite annat. Jag tycket jobbet verkade väldigt spännande, mycket utmanande och  ganska läskigt att kasta sig in i en värld jag inte kan.

Hon ville ha fler referenter så skulle hon ringa på dem idag. Sen ska jag få veta.

Det här jobbet kändes bra. Jag känner ju redan 3 st som jobbar där. Men oj, vad jag ska plugga på allt jag måste kunna.

Om jag får det tar jag det direkt!

****

Ingen mens. Men i morgon ska jag ju träffa endocenter så då får faktiskt de kolla vart den tagit vägen.


Kommentarer

  1. men så spännande det låter med den intervjun !!
    Nu får jag hålla tummarna igen så kanske du får jobbet =)..

    Ha en bra tisdag !!

    Kramar Lena och missarna !

    SvaraRadera
  2. Skönt med två möjligheter till att byta jobb. Håller tummarna för att du får det här!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering