Klarhet & sommar

Va fan är mensen? Man kan ju inte påbörja nåt försök om mensen inte kommit. Jag mailade kliniken och de ville jag skulle göra ultraljud så nu måste jag försöka få tag i nån gyn. Å andra sidan ska jag till endometrioscentrum så hon kanske kan kolla?

Jag blir galen på allt strul! Det här stärker ännu mer att vi aldrig kommer få barn. Jag blir så arg på mannen oxå som varken engagerar sig eller bryr sig om någonting. Han sitter där med sin dator i knät. Jag skäller på honom emellanåt när jag får nog men det rinner av som vatten på en gås.

****

Robban är friskförklarad! Alla prover visade perfekta värden! Hurra! Mattes gosebebis! Jag måste förövrigt försöka sluta säga det i tid och otid. Folk tittar så konstigt på en.

Förresten så var dalakompisen här och påpekade att han luktade precis som en bebis. Underbart att sniffa på honom.

****

Jag sa förövrigt till chefen att jag sökt annat jobb så jag meddelar på måndag hur jag ska göra. (hon sa; Vad roligt!!) Jag har ju inte ens fått svar från jobbet än. Känns som jag/alla målar in mig i ett hörn. Jag vill bara jobba med mitt yrke i lugn och ro. Varför måste allt vara så komplicerat?

Ena dagen har jag bestämt mig för det ena och andra stunden för det andra.

Jag har fått två blommor denna vecka av elever och fått erbjudande att äta lunch med två. De säger att jag är bäst, det värmer verkligen mitt hjärta.

Vår kollega sa oxå upp sig i går, han är verkligen en klippa så att lämna skeppet känns som ett bra beslut. Jag kommer dock sakna min kollega väldigt mycket.

****
Har ni lite tips på roliga dagsutflykter i sommar??

Kommentarer

  1. Jag ska åka någon båt som går runt i Mälaren eller skärgården. Jag har inte bestämt för vilken än men det finns så många olika turer. De tar några timmar och man får mat.

    Åk till olika städer i Mälardalen över dagen. Trosa, Västerås osv.

    Ju mer jag läser din blogg ju mer jag känner att surrogat är det rätta för er. Då kan du fokusera på din sjukdom utan att oroa dig för hur du ska bli gravid. Har inte facket förmånliga medlemslån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips!

      Tack!

      (det kommer ett inlägg om surrogat senare)

      Radera
  2. Jag känner inte till hela din bakgrund och exakta anledningar till er barnlöshet. Men finns det någon chans att du blivit spontan-gravid? Detta har ju hänt flera stycken i bloggvärlden... Ta ej illa upp om detta inte är en möjlighet; det är ingen möjlighet för mig så jag vet hur det känns i så fall..!
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, man kan läsa om min resa under min historia högst upp i bloggen.

      Men nej, tyvärr kan jag inte det eftersom båda mina äggledare är bortopererade.

      Radera
    2. Åh nu såg jag det. En äggstock och båda äggledarna. Vad tråkigt Anna. Jag hoppas så mycket jag kan på lite medvind för er nu!

      Radera
  3. Åh vad skönt m Robban! Härligt att höra :-D
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Gosefisen!

    Skönt!!

    Jag säger som jag sagt innan. Du måste bort från det jobbet!
    Å det känns som om mannen och du behöver ett ordentligt samtal. Är han en gås bara för att det egentligen gör så otroligt ont inombords så han skärmar av, eller bryr han sig inte?

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering