Intervju del 2

Det var lätt att hitta dit, jag kommer få ca 20 min längre resväg varje dag. Det ligger i ett lite slitnare och segregerad (heter det väl?) område i en mellanstor kommun.

Tydligen hade den intervjuade innan tagit fel på tiden så jag fick träffa 2 medarbetare innan chefen kom. (det sätter mig verkligen i bättre dager då jag kom perfekt i tid) Jag passade på att fråga dem en massa frågor hur dem har det. Jag måste säga att de har mycket likt där vi redan jobbar förutom att de har 2 administratörer till.

De hade väldigt mycket dropin och få samtal, jag fick intrycket att de var lite slitna. Men de ägnar sig i huvudsak åt mitt yrke, dvs jag behöver inte vara projektledare och systemadministratör och mitt yrke samtidigt.

Sen kom chefen, han träffade jag ju i måndags på ett stor möte. Han verkar lite...omständig men är nog mycket bättre än min chef?

Jag drog till med 2,5 tusen mer än vad jag har nu.

Om jag får erbjudandet att få jobbet:

Plus:
Nytt ställe
mer renodlat yrke
högre lön
Bättre chef och arbetsklimat?

Minus:
Längre att åka
bilköer
Ur askan in i elden?
Gräset verkligen grönare?
De hade kvällsöppet på tis, hur blir det med min ridning?

Jag glömde fråga om arbetstider, provanställning och parkeringsplats. Attans.

****

Dessutom var jag till företagshälsovården. Det var utan tvekan det märkligaste samtal jag haft. Där ser man en tydlig skillnad på Psykologer och socionomer. Han uttryckligen pratade i hjäl mig och kontentan var att jag ska byta jobb. Omgående.






Kommentarer

  1. Ojoj.. ja nu har du att fundera på..
    Det vore ju trevligt om du fick jobbet så du har att välja på att stanna eller byta tänker jag..

    För ibland kan saker som är minus bli till plus i slutänden.. Du kan tex göra bort saker under restiden (om du reser kommunalt förstås) och du kanske hinner varva ner lite innan du kommer hem.
    Och glöm inte att även om det är skönt att ha nära till arbetet så är det ju inte nåt värt om jobbet man har är pest...

    Hoppas du får en bra helg och att du inte bara använder den till att grubbla =)..

    Kramis Lena och missarna.

    SvaraRadera
  2. Klart du ska byta om du får det! Ska hålla tummarna för att su får möjlighet att välja :-) Men, det är dags för dig att testa nåt nytt. Men stå på dig vad gäller lönen, får du ett par tusen mer än idag sp kan det ju vara lite plåster för längre restider.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Förutsätter att han var socionom då? :)
    Tänk att det aldrig slår fel!
    Skickar kram och hopp om att hur du än väljer så blir det rätt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering