Endometrioscentrum

I dag bär det i väg till Endometrioscentrum, det tar någon timme att åka dit och man måste vara där 30 minuter innan. Känner mig lite nervös, dels för att de kan vara lika värdelösa som alla andra läkare jag träffat, dels att hitta dit och inte minst att de inte vill hjälpa mig.

Har haft ont i magen i flera dagar. Svårt att säga vad det är. Endo, magkatarr eller nåt annat?

****

Jag tror fanemig vi fått våra första mördarsniglar. Katastrof! Har sett dem under alla år ett par hundra meter nedåt ängen. Men nu har jag hittat 2 stycken inom några dagar. Vafan ska jag göra? Mörda? Sälja? Låta dem vara?

****

I går var det den märkligaste planeringsdagen ever, hur skulle vi kunna planera hösten? När vi frågade om nedskärningar och hur det ska bli blev hon arg. Nu ska det bara bli två av oss kvar, och de som slutar kommer det inte komma nån ersättare för, så 2 personer ska sköta det som vi 4 har gjort förut. Det lät som det var bestämt att jag skulle till skolan. Eventuellt.

Bra där.

Så till slut sa hon, att vi kunde åka hem. För det var ju ingen mening att planera för nåt ingen av oss är kvar på

****

De hade alla fall ringt på referenser, så det betyder att de är intresserade. Spännade och oerhört läskigt. Det är som att byta från äpple till apelsin. typ.

Kommentarer

  1. Hur har det gått idag ? Jag har själv varit iväg halva dagen på lassa i grannstaden så jag har tänkt på dig...

    Kramar Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering