blod och var

Tyckte jag såg liiiiite blod på pappret i morse, kan det äntligen vara mensen?? 14 dagar sen typ. Hoppas!

Däremot så ser faktiskt inte benet så bra ut, det är blått, svullet och så varar såret lite. Dessutom gör det sjukt ont, så jag kunde inte sova för det drar i benet när jag ligger på sidan. Typiskt. Är det inte det ena så är det det andra. (konstigt att ha ordet det två gånger efter varandra men jag gissar att det är väl så man skriver)

Vi har tagit fram UVI-saker till Robban för att försöka få urinprov på honom, så varje gång han närmar sig toa så smyger vi dit i ultrarapid. Men ta urinprov på katt är inte lätt. Slev, burkar och skopor ligger nu vid katttoaletten.

Han tycker vi är skitkonstiga. Verkligen. Kissfetischer.

****

I dag får jag nog reda på när jag ska sluta, men min tjänst ska ju flyttas till skolan. Konstigt. En kollega sa i går att jag skulle vara glad för att jag fått nytt jobb för de har det inte roligt på skolan, den chefen hade tydligen konspirationsteorier. Hoppsan då.

Det känns faktiskt skönt. En lättnad. Och spännande. Läskigt.

****

Nu är det inte många dagar kvar till semestern. Skönt!

Kommentarer

  1. Jag hoppas att det går bra med ditt ben. Du kanske ska gå till en läkare för att kolla upp det.

    En som jag är bekant med på facebook ramlade lätt och slog sig på benet. Hon råkade snubbla när hon gick. Hon visade en bild samma kväll på smalbenet. Inget stort sår men en bula. Hon trodde att det skulle gå över. Men det blev värre och efter tio dagar gick hon till närakuten. Hon fick antibiotika och hon mår fortfarande inte bra. Läkarna skulle testa om hon har fått någon bakterie i såret som gått in i blodet. Hon ramlade för 3 veckor sedan.

    Jag vill inte skrämma dig men efter att ha läst hennes historia så kan det vara bra att kolla upp det om det inte har blivit bättre efter några dagar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering