Ruvardag 10

Jaha, inget nytt under solen. Inget blod men testet visade minus. Kanske för tidigt att testa men å andra sidan bekräftar det min misstanke.

Vägde mig i morse och fick en känsla av "HERREGUD"  och sen stannade hjärta ca 1 minut...typ.

+3 kg. Men va fan. Får det inte vara nog av elände nu? Verkligen? Var kom dom ifrån?

Så nu lyser solen och jag tänker gå ut och gå. Inte för att det blir tre kg mindre men i alla fall. Tur att det är ridning i veckan. 2 ggr. Både för vett och vikt.

Sen ska jag påta artikeln för veckans katt igen. Har inte alls nån skrivarglöd så det får bli nåt hopkok.

Så planen är följande:

1. svälta, banta eller träna. huvudsaken det går neråt
2. planera för nästa försök och om de två sista äggen inte överlever
3. Be om ny donator
4. Försöka skaka fram 100 000 till nytt försök med ny donator
5. Jaga nån att ta prover på mig då Riga vill ha nya HIV, Syfilis och allt vad det var.
6. Klura på nån semesterresa och jaga nån att vara kattvakt


Den här bilden hade jag nog tänkt mig till veckans katt...Och någon text om vikten att ha en egen bädd..




(En extra stor kram till er som spelar Wordfeud, Draw something och andra spel med mig. Det får mig tänka på annat och förgyller min förövrigt skitkassa vardag!)

Kommentarer

  1. Tack för att du tackar mig för att jag spelar spel med dig. Jag visste inte att det var så viktigt för dig.

    Jag önskar bara att du kunde bli gravid eller vinner några miljoner så att du kan göra många försök på raken.

    Min mamma spelade bingolotto förra veckan och vann två lotter till dagens spel. Hon gav mig en för hon hoppas att jag vinner pengar till bebisförsök.

    SvaraRadera
  2. och jag spelar gärna !!! (Nu var det ju evigheter sen vi möttes i en match)
    Jag har en Iphone nu men har inte testat Draw something men däremot Rumble som är riktigt kul även om jag inte är så snabbtänkt när det gäller =) så vill du vinna så där har du spelet =).

    Sköt om dig och jag hoppas i alla fall fortfarande på mirakel..
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heter du samma i Rumble? Jag är ganska kass på den, dessutom säger den inte till när motståndaren lagt så man har ju ingen aning...

      Kram!

      Radera
  3. Ville bara skicka en kram !

    SvaraRadera
  4. Jo jag heter samma på Rumble och det är lite dumt att
    man inte får reda på när det är ens tur..
    Det kanske kommer nån ändring på det så småningom.

    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
  5. jag har några enkla viktminskningstips som vi använder oss av på jobbet och som fungerar på de flesta (utom de som ljuger för sig själva). Om du vill ha dem så får du dem gärna :)
    Det handlar inte om att banta eller tokträna bara hitta en sundlivsstil :) (Vi läkare får inte rekomndera dieter ;) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen Ja! Jag är på!

      Tack!

      Radera
    2. Då kommer de här :) om du vill kan jag maila min adress så kan vi ta frågor och annat på mail/chatt :)

      Börja med att skriva ner allt du äter under 10 dagar, detta låter tråkigt men var ärlig mot dig själv och skriv ner allt.

      Efter dessa 10 dagar, kan du se vad du ätit som är helt onödigt eller om du äter för mycket av något.
      Efter det gäller det att ta bort det man bara råkar stoppa i sig, detta kanske låter konstigt men överviktiga (har själv varit det) vi äter småsaker utan att tänka på det.

      Sen ska måltiderna delas upp ut efter din dygnsrytm en morgonmännsika har en uppdelning en kvällsmänniska en annan. Jag tror du är en morgonmänniska men för att kunna hjälpa dig här skulle jag behöva dina dagstider, frukost,lunch,middag och när du cirka går och lägger dig.

      Ett exempel är hur jag äter (kvällsmänniska)
      frukost, lunch,mellanmål (ett litet större när jag tränar) middag och ett lätt kvällsmål.

      Morgonmännsikor har oftast frukost,mellanmål,lunch, mellanmål (lite större vid träning) middag.

      En skillnad är mellanmålet på fm och det på kvällen.

      Mängden mat är också varierande, man ska aldrig vara hungrig och aldrig proppmätt. Jag brukar rekomendera tallriskmodellen, med 30% grönsaker på tallriken en portion pasta,ris,potatis och en portion fisk,fågel,kött. Frukost ska vara mättande och mellanmålen bara ett lättare bränsle påfyll men tunbrödsrulle med pålägg är bra, en mindre sallad, en avakado med räkor, två smörgåsar, en youghurt, fil med lite musli.

      Ha alltid en frukt i väskan (jag hatar frukt så jag har alltid morötter eller mandlar) som du kan ta vid akut sug efter något. Bättre det än en chokladbit ;)

      Vid fika som man alltid hamnar på byt då ut ett av dina mellanmål mot tex en bulle, kakbit eller vad det nu är. Så slipper man känna sig utanför men samtidgt begränsa sig, finns det både kakor,bullar,tårta välj en av det. Om det inte är din ätardag (se nedanför)



      Det bästa är att äter man så här regelbundet, så kan du tex lördagar(eller annan dag) efter kl 15 äta,dricka vad du vill fram tills du slocknar med gott samvete.

      Jag lovar att följer du detta minskar du i vikt utan att behöva känna dig på svält :P Jag gick ner 22 kg för nåt år sen och inte gått upp efter det för det blir en livsstil och många patienter upplever att det funkar väldigt bra, bara tråkigt med dagboken i början.

      Du behöver inte avstå från socker och feta produkter bara tänk på mängden och har du fullfel mjölk ta mindre av det.

      Träning är en annan sak, se till att rör på dig varje dag ca 30 minuter dela upp de på fler tillfällen om du vill men bättre att du gör det varje dag än toktränar 2 ggr vecka. Skriver mer om träning sen,ska utfodra gänger här :)
      Lycka till

      Radera
    3. Tack för det underbara och väldigt bra inlägget. Jag börjar skriva dagboken på stört!

      10 dagar! Inga problem:-) (nåja)

      Det vore jättebra om vi kunde följas åt och jag får lite support. Jag kanske rentav kan skriva matintaget här på bloggen..

      Du an alltid nå mig på bebiskarusellen (at) gmail.com

      Tack lill! Jag uppskattar det verkligen!

      Radera
    4. Hej :)
      varsågod
      jo viist kan du skriva matinläggen här du gör precis som du vill och support ska du få :)
      Återkommer med träning i morgon men om jag fattat rätt så rider du och går på spinning och cyklar?

      Ha de!

      Radera
    5. Stämmer, men det är lite olika om jag hinner med spinning eller inte. Men ridning är alltid 1ggn/vecka, sen är det promenader, vanlig cykling och annan motion.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering