Hopparen

Fantastiskt roligt i går, jag hoppade som en gud, en svettig sådan iof, men som en gud. Vi fick både hoppa efter varandra och individuellt. Det var så härligt att galoppera i hög fart mot hindret, med vinden i håret och flyga över.

Vi galopperade mest hela passet och flåsade som bandhundar. Där måste jag minst förbränt 5000 kalorier. Hedersord.

Det enda var att det var som ett växthus i ridhuset, vi höll bokstavligen på att svettas i hjäl. Det rann ner i ögonen och glasögonen immade igen.

Jag ska anmäla mig till kursen för ideellt arbete i stallet och ev 2 dagar med longering och hästskötsel i augusti.

****

I natt vaknade jag kl 3 igen och kunde inte somna om, fasiken så irriterande det är. Sen är man som ett vrak när man kliver upp. Vad ska jag göra?

****

Jag måste nog säga att jag tycker utslagen börjar försvinna, jag är prickig men inte prickig.

****

Hoppas provsvaren kommer snart och framförallt att jag får börja välja donator. Fasiken vad allt ska sega på hela tiden.

****
Förövrigt promenerade jag förbi bilen på vår uppfart i går igen (vi snackar om 10 CM här), och kom till garaget och undrade var bilen var..Herregud.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering