Trista saker

Vare sig vi vill eller inte så är det motion ett par timmar utomhus i dag. Det är nämligen städdag med villaföreningen. Men tror ni det är sol? Nejdå. Kallt och ruggigt och regnet ligger i luften. Typiskt.

Helgerna går så fort, jag tycker inte jag hinner nånting. Dagarna bara rusar fram. Tänk när man sitter där som gammal och tänker på alla saker man inte hunnit. Det borde vara helg hela veckan.

Jobbet förstås. Väldigt trist. Jag gnäller om det varje dag i bloggen. Men det är så trist för från att jag fullkomligen älskade mitt jobb, var glad att gå dit varje dag så är det som en fucking mardröm.

Efter mitt och Robbans maratonmys på morgonen var det dags att gå upp i det kalla huset. Jag hade velat ligger kvar många timmar till.

Mina nya glasögon skaver och ger mig skavsår.

Jag får aldrig sitta i fred och blogga, det är alltid nån som kommer och lägger sig på tangentbordet eller springer runt och tjoar.

Efter detta upplyftande inlägg är det väl bäst jag går och snyggar till mig innan man träffar grannarna. Just nu ser jag ut som jag stoppat fingrarna i kontakten.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering