Tankar om FET

Som ni förstår går det åt mycket tankeverksamhet åt vårt kommande försök. Vad kan vi göra annorlunda, vad ska jag tänka på, hur ska det gå, vad kan gå fel?

Nu är i alla fall biljetterna beställda, 4500 kr gick det på. Sen tillkommer alla mediciner och kostnaden för försöket som kommer gå på ca 15000kr. Vår pengar börjar sina, glasögon, bilrutor, plåtskador, kattsjukdomar, sjukskrivning, gå ner i tid, renoveringar osv har börjat göra stora hål i vår ekonomi. Märkligt att allting kommer på en gång.

Mycket är ju tyvärr kopplat till jobbet och stressen där, jag fattar inte hur jag ska kunna låta bli att stressa? Jag kan inte heller lämna min arbetskamrater mitt i röran.

****

Mina glasögon har kommit, tycker de är lite läskiga. Allt bli väldigt skarp och jag blir lite yr. Det är lite som att linser på sig som snurrar.

****

Vi har haft värsta morgonmyset, Robban har legat och myst på min arm med nosen mot min kind och sitt huvud på kudden. Så har vi myst från 5.40 till ca 8.30. Man kan faktiskt inte börja dagen bättre.

Snart bär det iväg till veterinären för kloklippning.



Kommentarer

  1. Jag förstår att det tär, både på ekonomin och på psyket. Jag hoppas att det ändå löser sig på bästa sätt. Det som kan vänta måste kanske göra det ett tag nu...
    Jag tycker du ändå verkar hantera sin situation på jobbet på ett mycket bra sätt. Du ber som hjälp, du säger att du inte klarar detta själv, du påtalar att detta inte är ditt jobb. Jag förstår att du inte vill strunta i att göra det helt, men det börjar kanske närma sig läget för drastiska åtgärder! Du gör helt rätt i att gå ner i tid och prioritera viktigare saker! DU tjänar på det i längden!
    Glasögonen blir säkert jättebra också när du vant dig. Det är som att köpa ett par nya skor, du måste gå in dem!
    Jag försökte mysa med mitt "skrälle" imorse, men hon var inte alls sugen. Matte var inte nöjd. Hon hoppade upp, mjaoade, trampade lite på mig, spann och så gick hon... Det tog ca 20sek, så var hon klar...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej :)
    svårt det där med vad man kan göra annorlunda men jag läste ny forskningsresultat som man kommit fram till vid ET/FET eller för personer med habital abort innan v 7.
    . Undvika kaffe (koffein) de första 3 timmarna efter man stigit upp och då max 1,5 dl
    .Undvika socker helt
    .30 minuters motion varje dag (kan delas upp på flera tillfällen)
    .Akkupunktur vid ET/FET innan insättning och sen 1 ggr/vecka
    .Omega 3 (men det ska man ha börjat med ca 3 månader innan)

    sen är det det vanliga som alla redan vet inget nikotin, inte ha för mycket värme, äta folsyra, hålla blodsockret i balans.

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack!

      Många av de där sakerna gör jag redan, men ska absolut tänka på kaffet och socker.

      Radera
  3. Förstår verklingen att tankarna går nu. Jag har nog inga råd att komma med - inget du inte redan läst. Men jag tog ju bebisklister o prednisolon -sägs ju vara bra i samband med insättning. Eller har du erfarenhet av kortison redan? Jag har recept... Fast man ska då klart rådgöra m kliniken.

    Självklart blir ni ju stressade av pengarna, det är verkligen konstigt det där att alla utgifter ska komma samtidigt :( Kan bara hålla tummarna o hoppas att resan ska vara värd varenda öre.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska börja med kortisonet på torsdag, det har jag tagit de två senaste gångerna och trombyl.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering