Nedräkning

Dags att börja räkna ner!

Har förberett dosetten och fram till någon dag före återföringsdagen ska följande ner i magen:

Progynon 3ggr/dag (för att bygga upp slemhinnan)
Folsyra (för ev foster, förbygger bla ryggmärgsskador)
ev. E-vitamin

Nu är det exakt 2 dagar kvar till jag börjar knapra tabletter.
Och det är exakt 24 dagar kvar till FET.

****

Nu på morgonen så kommer en tjej och köper modcaten, skänken blev ju såld i går och vi hade en spekulant på bordet men han avböjde.

Nu ska vi lägga ut det vägghängda vitrinskåpet.

****

Så fort hon har hämtat modcaten så ska vi åka en sväng till köpcentrumet för att handla lite som kan tänkas behövas.

Kommentarer

  1. Godmorgon! Jag tror jag börjar i morrn med progynonen.. måste ringa och höra med ferten först då jag bara har fått små stänk. Men en enorm mensvärk.. skumt. Kan det bli så efter ett tidigt mf? Kan ju vara så att jag inte byggt upp ngn hinna kanske efter den blödningen. Vad vet jag.. Är ny på området ;) Hur som .. bra med dosett! Ska fylla min jag med så att man har koll. Är det farligt/dumt att ta rosenrot och glandin samtidigt som Progynon? Hoppas sista lediga dagen blir bra :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Minsann! Då ligger du 1 dag för mig:-)

    Jag brukar ha stänk några dagar först, den brukar den dra igång.


    Jag vet inte, det finns nog 2 skolor. Jag skulle nog inte hålla på att exprimentera. Inte till att börja med i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men om jag skulle börja på dag 3.. ska jag då börja på dag tre från första stänket lr vad? :)) Hur vet du redan nu när du får FET? Måste man inte gå efter slemhinnans tjocklek? Lr kommer jag då alltså att få det den 2/5? Hur gammalt kommer ditt ägg vara när du får det? Blasto lr 2 dagars? Många frågor och undringar nu. :)

      Radera
    2. Hur brukar du ha? Annars är det när det är som mest blod man räknar.

      Man får en preliminärt datum och sen beroende på hur ens slemhinna utecklas så får man se. Min har alltid utvecklats bra (men nu vet vi ju inte) så datumen har alltid hållt.

      Det beror på hur många dagar de utvecklades innan, jag tror mina är blasocyter. Fast jag har ingen vidare koll för det har aldrig spelat någon roll om de är 2,3 eller 5 dagars.

      Kram

      Radera
    3. Jag brukar inte ha mens alls så jag vet inte.. :/ Nu på första återföringen så fäste ju äggen men blev tidigt mf o då blödde jag max 1 tampong. Lite lite i 3 dagar. Men va 17, jag kör på i morrn så får vi se :)

      Aha.. jag trodde det var olika på hur man satte in beroende på hur gammalt ägget var, men lär ju inte spela ngn roll när man kör stimulerat. Nu håller jag tummarna framöver. Tycker att det är din tur nu. Så upprensad och fin som du är där nere nu så bör det trivas ;)

      Vad gör Enatonet för dig i cykeln och varför får den den? Kram och godnatt :)

      Radera
    4. Ägget* ska det stå :)

      Radera
    5. Då skulle jag nog räkna vid första stänket, det är egentligen inte så himla noga och det är någon dag fel.

      Jag tar Enanton för att vara i klimakteriet, så inte endon växer och för att förbereda inför FET. Den är som procren, synarel osv. Fast lite starkare.

      Kram

      Radera
  3. Härligt att det äntligen snart är tumhållning igen!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Härligt att det äntligen snart är dags för tumhållning igen!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Dumma iphone har alltid problem med mina kommentarer...

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag hoppas på er tur nu, så jag kommer hålla mina tummar hårt hårt för er :) Hoppas ni mår bra allihopa!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad rart av dig, vi hoppas samma sak förstås!
      Kram!

      Radera
  7. Härligt! Jag har redan förberett tummarna, bara så du vet ;)
    Jag har också en dosett som jag använt vid tablettstimuleringarna. Nu ska jag ju spruta och det är lite lättare att komma ihåg.

    PS. Vad är en modcat? Jag är så himla kattokunnig. Fattar inte ens av bilden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En modcat är en katt-toalett :) Inte så lätt att veta ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering