Grönan

Alla släktingar kom i går kväll och efter lite diskussioner kom vi fram till att vi åker bil till grönan och de andra gänget som ska med åker tåg.

Solen skiner

Vaknade kl 5 och funderade jobb, funderar fortfarande. Jag kan verkligen inte släppa det. Jag sa till maken att det här försöket kommer gå åt skogen eftersom jag är så stressad. Jag grät innan jag somnade och jag grät när jag vaknade. Jag kan liksom inte släppa jobbet, fast jag försöker tänka på annat.

Sen fick jag mail av ena kollegan att hon måste tänka på sig och hon tänker inte ställa upp. Hon ska ändå gå på mammaledighet och vill inte ha bråk.

Men då tänker jag vaddå bråk, det är ingen som bråkar. Vi samtalar med facket om hur vi har det. Oxå tänker jag att de ser att jag och kollegan är på väg in i väggen och så säger hon: "lycka till. Bara jag har det bra så."

Kanske hon har rätt? Kanske jag överdriver? Det kanske blir bättre till sommaren

Så vad är mina alternativ?

Stå ut
begära omplacering
säga upp mig
försöka prata med chef och fack

Inte vet jag. Men jag måste försöka koppla bort jobbet nu och bara var ledig och njuta av dan och helgen.

5 dagar kvar. Hur ska det gå?

Kommentarer

  1. Vad jobbigt att hon drar sig ur :( Jag tycker det lät bra att försöka prata med företagshälsovården och försöka få stöd och hjälp den vägen! Nä du överdriver inte, vi som följer dig har ju förstått för länge sedan att din chef inte har alla hästar hemma...

    Tummar och kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering