Stallrapport

Idag fick jag en ny häst som jag inte haft på väääldigt länge. Han är ganska okey att göra i ordning men ogillar sadeljorden så han sparkar och grejar. Men tar man det lugnt med ett snäpp åt gången så går det bra.

I dag fick vi ridläraren vi hade för 2 terminer, OMG jag blir alldeles skräckslagen bara jag ser henne.

Vi skulle börja i hagen, men när jag väl stod där så hade jag glömt hjälmen i spiltan. Så sprang jag och hämta den då hade jag glömt ridspöt. Jamen, vad är det för fel på mig?

Sen fick vi rida runt hagarna ett varv, det var sååå skönt men sjukt myggigt. De var dessutom stora som hundvalpar och surrade som reaplan.

Sen fick vi trava snett igenom och då skull en  korsa från motsatt håll och man fick inte göra halt utan göra växeltempo.

Däremellan skriker hon ens namn, korrigerar, tjoar så jag är så koncentrerad att jag får huvudvärk.

Sen var det galopp, trav och galopp på kortsidorna. Och fatta rätt galopp på rätt sätt. Men jag blir så nervös när vi har henne så jag gör bara fel och konstiga saker.

Sen fick vi göra bakdelvänding eller vad det heter. Det gick inget vidare och dessutom tar hon inte sig tid att förklara. Jag har inte gjort det förut utan det gjorde dem när jag var sjukskriven.

Efteråt så fikade vi och diskuterade kvällens pass..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering