Lite panik & ny familjemedlem

Plötsligt förstår jag alla som sa "njut nu, sen är barnen plötsligt stora". I somras blev tvillingarna 5 år, sen den dagen blev allt lite annorlunda. De blev så stora på en dag. Kompisar, kalas och allt som hör till.

Jag har gått upp till heltid och barnen är lite längre på förskolan, det är fantastiskt den 27 när lönen kommer men däremellan trivs jag inte alls. Vi hinner ju knappt ses och det skär i mitt hjärta, jag tycker det är stressigt att panika hem och fixa mat och allt som ska göras, sen är det plötsligt sovdags.. Barnen däremot verkar inte lida då de trivs väldigt bra på förskolan.


******
Vi har varit hundvakt åt en dvärgsnauchser (eller hur det nu stavas), en fantastisk liten dam som platsar perfekt i vår familj. En dag kom et meddelande från familjen som äger henne att de ska skiljas och funderar på om vi ville ta henne på heltid.

Efter lite funderande så känns det självklart, trots vi knappt nu får ihop vardagslogistiken så får vi lösa det sen med dagmatte, kanske gå ner i tid. Vi får lösa det helt enkelt.

Vi ska börja med att ha henne varje helg och sen får vi se hur det utvecklas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering