Livsstilsförändringar

I många år har jag velat sluta äta kött, undvikit det i den mån det går men aldrig tagit det avgörande steget.




Men sista halvåret har jag äntligen tagit tag i detta och nu kan jag titulera mig som vegetarian. (ja, jo det heter ju en massa saker före ordet men jag är inte riktigt klar med det hela än) Jag kommer så småningom gå över att bli vegan- det är mitt mål.




Och vet ni- det känns väldigt bra. Superbra


Till det så har jag blivit fadder i en djurorganisation och hoppas att min peng kanske räddar något någonstans.


Bra beslut som känns bra i mitt hjärta.


****
Varje morgon bestämmer jag mig- inte äta nåt skit i dag. Nästan varje dag trillar jag dit.


Jag tränar flera dagar i veckan men det verkar inte hjälpa. Jag blir tjockare och mer frustrerad. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har helt kört fast. Jag kommer inte ur min hetsätning, det har ju pågått under längre tid- sen jag började med antidepressivt.


****
Hemma har vi varit lite småsjuka, sådär att de vaknar 100 gånger per natt. Var....
Det hostas, har mardrömmar, kissnödiga och allt man inte visste kunde inträffa på natten.


Robban däremot (katten) har tacklat av, blivit smalare, lite tröttare och inte lika energis. Jag gör allt för att ge honom tid och mycket kärlek, att han ska må bra den sista tiden. Det gör oerhört ont i mitt hjärta varje gång jag ser honom. Min första bebis och stora kärlek. Som jag älskar den katten!





Kommentarer

  1. Övervikten kanske också är relaterad till att du inte får sova ordentligt samt att kroppen är stressad, dels p.g.a. mycket att göra med jobb/familj men även för att den inte får sova ordentligt. När du väl får mer sömn (när barnen blir äldre) kommer säkert vikten ge med sig också. Framför allt med en mer vegetarisk/vegansk kost som du redan nu äter :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering