Trasig tand och total sömnbrist

Ett tag har vi sett att det är något med Alfreds tand som inte är som den ska. Så nu har vi fått en tid hos tandläkaren för att se vad som felas. Klara sa; "Alfreds tand är smutsig" vilket bäst beskriver utseendet på tanden.


Han är måttligt förtjust i tandläkaren och jag gissar de ska även röntga den, vilket kommer föranleda mer missnöje med dem.


Sist var de väldigt pedagogiska så jag hoppas att även denna gång blir en bra tandläkare.


*****
I övrigt har vi haft en riktigt fin helg, sol och värme hela helgen. Jag tror det inte har regnat på flera veckor och vi har ju helt ny gräsmatta som behöver vattnas hela tiden. Det är inte en sysselsättning jag uppskattar, blött myggigt och en odresserad spridare. Vi har endast en liten rabatt med inte så noga utvalda blommor vilket är väldigt skönt då vår förra tomt var en massa rabatter och träd. Där å andra sidan frodades mossa och ogräs så man behövde inte vara så noga med vattningen.


Natten som varit har varit allt annat än fantastisk. Klara har krupphosta och astmahosta vilket förorsakat total sömnbrist hos hennes föräldrar. (sak nr 2000 man aldrig tänkt på innan man hade barn)


Våra barn har aldrig velat sova med oss (tack o lov), men i natt skulle Klara trängas med oss. Det gör att min hjärna går in i något alertmode och är på helspänn, maken snarkar på mig och trängs, det blir varmt och jag kan inte sova.


I natt sov jag hela 2 timmar och 55 minuter enligt min applewatch.


Klara däremot var pigg som en lärka och vaknade mycket förvånad i vår säng.


Jag är som en Zombie.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering