Magsjuka o byta förskola

När jag hämtade på förskolan sa de att Alfred ätit dåligt under dagen, i övrigt hade han varit som vanligt. Lördagen kom och han åt fortfarande lite dåligt. Men sen kräktes han en gång. Sen var det liksom inget mer. 

På söndagmorgon vaknade jag och mådde konstigt, jag vankade illamåendes hela dan sen var det min tur. 

På natten mellan mån tisdag Klara och i går maken. Alla en väldigt mild variant och jag tror faktiskt det var premiär för vår första magsjuka! Visst har det varit någon dålig mage här och där men inte att det drabbat hela familjen med kräkningar. 

Jag tror inte det är magsjukan i sig som är värst utan matvägran som kommer efter, vara sjuk med överpigga barn eller ha en sjuk tvillling och en överpigg.

Och att min förselsedag återigen inte kunde firas pga av sjukdom. Jag vill minnas att det var samma visa förra året, är det nån som vill säga mig nåt :)

Vi fick ju förskola på andra sidan orten och får åka extra långt till dagis o jobb. Nu i sommar står förskolan i närheten av oss klar och vi har fått plats. 

Helt nybyggd och jag hoppas det blir bra! 



Kommentarer

  1. Grattis i efterskott! ❤️ Kommer bli bra att byta, skönt när de är större o ha kompisarna nära. Kram Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering