Sova på dagis och kyrkogård

Det blev ett litet tårfyllt farväl i fredags med terapeuten, vi har ju träffats i nästan 1 år nu och hon har följt med mig på hela resan, jag har mkt att tacka henne för. Men eftersom jag flyttat och bytt län och det inte heller fungerar med resor.


Jag fortsätter äta venlafaxin, nu tar jag en tablett varannan dag. Jag ska så småningom börja utfasa dem, om inte annat för jag bytt vårdcentral och får börja om med ny läkare som kanske inte vill skriva ut.




****
Helgen har bjudit på fint men kallt väder vi har varit ute mycket och kollat området, vi har undersökt den  närliggande skogen, vattnet, berg och hästar. Vi var även till den närliggande kyrkan och kyrkogården och tittade, den var oerhört vacker, med gamla gravar och en fantastisk minneslund. Barnen tyckte det var så konstigt att det låg döda människor där, det gäller verkligen att passa sina ord så man inte snurrar i sig i nån knäpp förklaring. :-)
De tyckte det i alla fall var spännande och hade massor av frågor.




*****


Fredagskvällen var verkligen sådär, på dagis har de att ALLA ska vila på madrasser med avslappnande musik efter lunch (barnen är 3,5-5 år), det är som gjort för att de ska somna. Såklart somnade Alfred och tror ni han somnade sen på kvällen?? Han härjade, väckte Klara, och var full av energi. Seriöst, jag får spader, barnen har inte sovit på kanske ett år och ska plötsligt sova middag! Jag var oerhört tydlig med saken att mina barn INTE ska sova, det gör ju att de är medvetslösa på morgonen och är trötta på dagen och somnar förmodligen igen.


I går hade han somnat igen. Kvällen var kaos, alla blir arga och irriterade.


I dag måste jag ringa till förskolan och säga till att det inte är acceptabelt. Vafan liksom.




****
Oavsett dagis så ÄLSKAR vi huset, omgivningen och orten. I helgen eldade vi i kaminen för första gången, så mysigt!!


Det enda som jag möjligen saknar är närheten till något snabbmatställe som är perfekt vid absolut kris. De har bara pizzerior här och det äter varken vi eller barnen. Vilket iof är bra, vi lagar ju alltid mat men vid ec matvägran osv är det så bra med alternativ.


I går fick vi matkassen för första gången på 4 veckor, skönt att de hittade till oss och allt fungerade. Våra gator har ju nyss upkommit och finns inte på alla kartor än. sen har jag saknat matkassen ch den varierade maten, utan den lagar vi ofta samma mat.



Kommentarer

  1. Det är konstigt det där med sömn, så många som jag hört säga att dagis kräver sömn. Varför ska det vara så svårt att respektera föräldrarnas önskemål? Jag är så glad att ni trivs i huset ��
    Kram JVJK

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering