Potträning och förskola

Potträning och förskola funkade inte alls. De kan inte vara flexibla på dagis, alla barn sitter samtidigt, alla byts på samtidigt och skötrummet är utan dörrar och mitt i lokalen. Ingen lugn och ro där inte..Vem kan kissa då liksom?


Så personalen hade kört helt blöjfritt i måndags vilket resulterade i massor av nerkissade kläder och skor, eftersom mina barn inte riktigt kan känna än när de behöver kissa så behöver man ta dem i handen och gå och kissa med dem. Detta informerade jag även personalen om.


Jag blev lite ledsen på förskolan, även om jag har full förståelse för att de har många barn. Men å andra sidan så ska man ju följa barnens utveckling och behov. Så från tisdagen har de blöja på dagis och ingen hemma, de är helt torra hemma och kissar på pottan! Jag är så stolt över dem, de är så duktiga och tappra.  Blöjberget har minskat väsentligt och det känns underbart ur miljösynpunkt.


Till helgen är vi lediga i 4 dagar då det är klämdag och förskolan har stängt, det ser inte ut att bli något vidare väder så jag vet inte vad vi ska hitta på.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering