Vatten, praktikant

I helgen var vi på två av barnens absoluta favoritsysselsättningar. På lördagen var vi hos gudmor, badade i hennes badkar och bakade pizza. Så mysigt och trevligt och barnen verkligen älskar henne. På söndagen var vi i badhuset, Alfred är så lycklig medans Klara älskar att sitta i duschen. Det slutade tyvärr som vanligt; bärandes på en skrikandes Alfred som var väldigt arg att det var färdigbadat. 

Men helgen har varit riktigt mysig, vi har försökt att inte tjata utan överöst Alfred med kärlek och positiv förstärkning. Kanske det fungerar? Oavsett så fungerade det inte i morse, pust vilket jobb det är att få i väg honom på morgonen. Bara att det är jag och inte pappa gör att jag redan där hamnar på minuspoäng. 

På jobbet har jag en praktikant som går bredvid mig i två månader. Så roligt och välbehövligt, men det tar oxå mycket energi så nu är jag riktigt trött i huvudet med en lätt huvudvärk. Men det är så häftigt att få någon som ger feedback på ens arbete och har en massa nya idéer. 

Vi var ju även till husfirman och träffade inredaren, han var helt fantastisk och jag och maken fick en mysig dag tillsammans. Den 31 januari är det dags att skriva avtalet på huset och ge handpenningen. Snart är det även dags att börja leta efter mäklare. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering