Sjuka

I tisdags så ringde de från dagis att Alfred var sjuk, han var lite hängig men sen var det full fart på honom igen. I går fick Klara gå till förskolan och han vara hemma men vid 10 ringde de att Klara var hängig. Så i går var jag hemma med en hyperaktiv kille och en febrig Klara. Pust. Det är verkligen tålamodsprövande att vara hemma med sjuka barn. Och inte tala om logistiken att släpa med sig en sjuk och lämna den pigga till dagis. 

Så i dag är det Alfred som ska gå på dagis och Klara vara hemma. Hon hade över 39 grader i går, lite läskigt att se henne så hängig. Hon har ju gråtit en del i natt oxå. Tyvärr får hon inte sova ut då Alfred ska lämnas men sen hoppas jag hon piggar på sig under dagen. 

I kväll är det ridning. Tack o lov. Känns som jag verkligen behöver den pausen. Det är dock hoppning i dag vilket jag inte uppskattar så värst. 

Nu är det dags att väcka trollen. Vi hörs snart igen. 

Kommentarer

  1. Men kan du inte lämna senare idag och slippa väcka? Hoppas K kryar på sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad jag önskar vi hade sånt flexiblet dagis. Men det har vi tyvärr inte :(

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering