Håravfall och gå upp i tid

Alltså, mitt hår bara rasar av, jag har nu tappat gissningsvis ca 50 % av håret, det är tunt och även hårstråna är tunna.


Jag googlade lite och har beställt svindyrt schampo och balsam i desperat hopp om bättring, i morgon ska jag till frisören för att höra om de har mer tips och klippa det lilla jag har kvar.


I morgon har jag telefontid med läkaren, jag ska då prata sömn, antidepressivt och mitt stackars hår.


****
I går hade vi lucia, maken var där och tittade medans jag hade min långa dag på jobbet. Jag kände att jag varit borta så mkt att jag inte kunde flexa mer. Förskolan var i alla fall utomhus i regnet och efteråt var det pepparkaka och fika för de som ville. Maken fick dock springa och jaga barnen över hela gården och sen försöka valla dem till bilen. Väl hemma ville ingen äta och alla härjade och skrek.


När jag kom hem stod hans hår rätt upp och desperationen lös i ögonen, stackarn :-) Nåja, resten av kvällen flöt på bra och jag är glad att jag inte tar alla hämtningar varje vecka. Jag brukar också vara helt slut jag med efter att ha jagat dem över hela dagis, tvingat på dem kläder och skor. För hem ska de minsann inte.


På morgonen är det samma, jag lämnar varje morgon och maken åker tidigt till jobbet. Så jag måste numer väcka dem 10 minuter tidigare för att kunna lirka på dem kläder och ut i bilen, helst utan utbrott.


Jag är så lycklig varje morgon när jag överlevt ännu en morgon och lycklig varje kväll när jag överlevt eftermiddagen :-)


****
Jag ska gå upp i tid från Januari, nu är jag uppe i 92 %, barnen kommer gå samma tider som alltid, men det kommer ge mer pengar i plånboken, vilket kommer behövas inför husköpet. Och jag trivs på jobbet, så nu kommer det bli 2 långa dagar i veckan och de andra korta dagar.



****
På fredag har vi julbord och mingel på jobbet, jag brukar inte alls uppskatta sånt men nu tänkte jag faktiskt vara med för ovanlighetens skull. Jag uppskattar varken julbord eller mingel så varför jag tackat ja är en gåta. Haha :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering