Provat kry.se, sjukstuga deluxe

Det var då ett väldans hostande. Jag hostar lungorna ur mig, värst är såklart när jag ska sova. Barnen är friska, maken är nästan frisk och jag har mitt hostande och hesheten kvar. Jag kan ju inte heller hålla tätt när jag hostar så, det är oxå irriterande. Jag behöver ha trosskydd hela tiden nu för att jag läcker..Vafan.

Märkligt att jag de senaste förkylningarna tappat rösten, det har aldrig hänt förr om åren och nu nästan varje gång. Väldigt irriterande. Och frustrerande..

Mina arbetskamrater drar en lättnadens suck när jag går hem, de är så trötta på mitt hostande..Haha :-)

Vette fasiken hur jag ska göra med ridningen i kväll, förra veckan fick jag lov att avboka. Nu är jag pigg men hostar en del. Det är ju såklart hoppning i kväll oxå som är fysiskt ansträngande så då lär jag hosta ännu mer..eller inte alls. Hur ska man veta?

****
Jag har varit på återbesök till min läkare för mående och sömn, jag tycker mig må bättre, humöret är jämnare men sömnen lika kass. Jag har fått provrör med mig hem för att kolla så jag inte har blod i avföringen (har fortfarande järnbrist), fått melantonin utskrivet för sömnen och nytt besök om en månad. Hon är riktigt bra läkaren. Väldigt skönt att hon lyssnar och tror på mig.

De senaste dagarna har jag utöver all hosta haft ont när jag kissar. Alltså på riktigt, hur mkt ska jag drabbas av just nu? Så att få ihop logistiken att åka till läkare, nyanaställd, vi har ju inte flex på jobbet osv gav mig nästan magsår. Så kom jag på den briljanta idén att prova tjänsten kry.se.

Seriöst. Vilken fantastisk tjänst! Till 16.00 i går bokade jag tid, pratade med läkare via videosamtal, fick recept utskrivet och kunde åka och hämta innan apoteket stängde! Jag kände mig lyssnad på, trygg med diagnosen och...Fantastiskt. På riktigt! Det kändes inte heller konstigt att prata via telefonen, att jag fick stå i boden under samtalet och frysa medans maken jagade barnen i huset är en helt annan historia :-)

Så..

Pust :-)


Kommentarer

  1. usch så hemskt det är med sån hosta. Har själv haft det under de två senaste vintrarna. Det kändes som om jag hostade sönder revbenen och de eventuella magmusklerna som fanns. Jag testade bikarbonatkuren som jag drack och det fungerade faktiskt bra. Har du testat? Härligt att läsa om dina tvillingars personligheter. Känner igen dem i mina barnbarn. Helt normala alltså =) Sköt om dig och så skickar jag en "krya-på-dig-kram"
    /Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. eller hur, Stackars mage och rygg.. och omgivning :-)Hoppas det släpper snart!

      Det har jag aldrig testat, berätta hur man gör den!

      kramar till dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering