Så trött, så trött

I morse väcktes jag av katten Robban som smitit in i sovrummet och var Redo för gos. När jag väcks kan jag inte somna om så 04.48 började min dag. Så nu är klockan snart 20.00 och jag sitter o försöker hålla ögonen öppna i vår fåtölj. 

Vi har varit lite extra lediga för dagis har varit stängt sedan i torsdags. Så vi har gjort lite utflykter till 4h gården, lekland, öppna förskolan  och varit ute väldigt mycket. 

Helgen ha varit bra men mycket intensiv. Barnen är väldigt intensiva just nu, de gör mkt hyss, lyssnar inte ett dyft, allt är mitt, slagsmål om saker.. Herrejösses. Mitt tålamod är verkligen prövat till det yttersta. 

Men så mycket kärlek och skratt, hjärtat som smälter när jag får en kram eller en liten hand i min. Jag är så lyckligt lottad och glömmer tyvärr ofta bort det i vardagens kaos. 

Mors dag försvann bara sådär, jag fick en pysselbok av maken. Ingen tårta eller blommor, jag förväntade mig inte det. Eller jo, den finaste dagen på hela året. Ska man inte firas då? Eller är det bara barndomens bagage som tycker det? Ni som följt mig länge vet hur jag är, det här med presenter och bli firad... 

Firar ni? Blir firade? Gör egen tårta eller får frukost på sängen? Eller ingenting? 

Så..

3 jobb sökta. Vi får se om det blir intervjuer. 

Så. 

På kvällarna inreder jag nya huset, svårmöblerat det där. Lägger ut en planritning sen så får ni tänka till.  







Kommentarer

  1. Vi åt en god glass ihop. Jag ringer min mamma, kanske skickar en blomma. Du fick ett pysselbord så du blev ju på sätt och vis firad.
    Du får fira dig själv. Du gör ju ett fantastiskt jobb som mamma. Visa för maken och barnen att du uppskattar dig själv. Min mamma köpte själv gott fika när vi var små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh. Ja, såklart. Så kan jag ju tänka. Ingen dum idé alls.

      Ska göra så nästa gång.

      Tack för sin fina kommentar.

      Radera
  2. Jag påminde karln i måndaga, igen i lör kväll och fick ett suck tillbaka att jag inte påmint tidigare... Men visste att han inte köpt nåt så jag köpte chokladpuddingspulver och vispgräddei lördags. Idag fick jag nåt halvhjärtat grattis och sen skickade jag ut honom och barnen och de är inte välkomna hem utan en blomkvast! Så det fick jag. Inget spontant utan påminnelser och uppmaningar, tråkigt.

    Jag vill rekommendera barnkursen ABC som er kommun säkert erbjuder, gratis, som vi gått då vi inte kunnat hantera vår vilda dotter. Har ni inte tid så läs boken Fem gånger mer kärlek, många bra lärdomar och råd till trötta föräldrar! Ha en fin mors dag, som känns viktigare än min egen födelsedag. Kram /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har vi inte den utbildningen I denna kommun. Men boken ska jag absolut kolla! Tack för tips. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering