Fick jobbet-jobbdilemma

Ingen vidare bra vecka måste jag säga, ni vet en sån vecka när man lyckas ha en urstökig lämning på morgonen, blir sönderstucken när man ska lämna blodprover, skälla ut 3 personer innan 08.30, ha en stökig jobbdag, häller ut 2,5 dl gräddfil över hela köket, lika stökig hämtning samt tror att det är en bra idé att släppa de lösa i lekparken efter dagis när man är själv och ingen vill sen följa med hem, lååååång läggning på Alfred.  

Så började veckan och nu har vår fantastika underbara närmsta chef sagt upp sig samt en arbetskamrat till. Det är helt sjukt. Jag som tänkte att det kanske lugnar ner sig på jobbet nu. 

Idag ringde de från jobbet jag sökt för att prata lite hur jag tänkte, de kände att jag var lite fundersam över om jag ville byta jobb dit eller inte. Vilket de har helt rätt i. Jag gillar avdchefen där, hon är rak och ärlig och säger verkligen vad hon tycker. 

Men jag känner mig ändå tveksam, jag är i kaos nu och vill inte byta till kaos. 

Fördelar
Kommer bli närmare när vi flyttar nästa år
Mindre kommun o mindre ärenden 
Chans till högre lön
Mindre arbetsgrupp
Närmare beslut
Mindre kaos?
Mindre uppsägningar? 


Nackdelar
Långt att åka tills vi flyttar
Båda cheferna där har sagt upp sig
Och en medarbetare
Helt annat tänk 
Andra arbuppgifter
Mindre resurser 
Jag trivs enormt bra med mina Arbuppgifter och närmsta kollega

Inte vet jag. Vad tänker ni?


Kommentarer

  1. Tacka nej men be att få återkomma efter flytten. De lär väl behöva anställa säkert om ett år också! ☺/J

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering