Social helg och en stor katastrof

Det har varit en social helg, väldigt trevligt och både vi och barnen uppskattar besök mkt. I lördags så var ivfmamman här med sin son, vi fikade och åt middag. 

På söndagen kom grannarna över och fikade och åt middag och idag på EM har faktiskt min pappa varit här en hel timme. Han sa inte så mkt men han var här ändå. 

Vi var även på öppna förskolan med barnen på förmiddagen så idag har det varit fullt upp. 

Jag tycker barnen har varit helt okey i helgen men idag har Alfred inte varit rolig. Han anser att jag är hans privata fåtölj och får han inte sitta i knät eller bli buren får han ett sammanbrott. Däremellan klättrar han på möbler, gör hyss eller jagar efter katterna. 

Jag löser min ångest genom att hetsäta lite choklad på öppna förskolan. Smart. Verkligen. Det generar ju bara mer ångest senare. En annan sorts. Men ändå. 

****

Jag hade ridning i går, hoppning som jag oroat mig för en hel vecka. Men det gick riktigt bra och jag var så stolt och glad. Jag har verkligen utvecklats i ridningen och är så lycklig på min ridskola. 

Tills i dag där det stod i ett mail att hon ska avveckla verksamheten och bara ha privatlektioner ibland och sälja av hästarna. Omg! Vafan! Jag blev så ledsen, så besviken och trött. Jag har hoppat runt lite bland ridskolorna och först när jag hamnade på denna blev det rätt. 

****
På jobbet är det krismöte på krismöte. Blir det bättre?

Inte ett dugg. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering