Kräk, konferens och leksaker

Två riktigt fina dagar med både skratt och allvar. Vi är en grupp med olika sidor och starka åsikter. Jag blir alltid förvånad hur den här yrkesgruppen resonerar- så fort det går emot dem så säger de upp sig och är övertygade om att gräset är grönare på andra sidan. Jag har aldrig varit med om en sån yrkesgrupp som flyttar runt så mellan arbetsplatserna.

Jag får liksom nya arbetskamrater varje vecka trots vi numer har rätt mkt ordning och reda. Jag kikar lite på andra jobb men har än så länge inte hittat något. 

Lunchen i går var så konstig, det var ägg till förrätt som varit i 63 grader i 63 minuter i ugnen. Resultatet bov slemmig, halvrått ägg. Jag smakade men nej, tack. Sen fick vi lamm och jag fick nåt saffransris special eftersom jag är allergisk. Sen mådde jag konstigt hela EM och väl hemma ca 6 timmar efter lunchen kräktes jag. Så skönt. Allt släppte och det var garanterat den skumma lunchen. 

Jag fick dessutom min mens 1 vecka för tidigt och hade bara 3 bindor med mig. Som tur var räckte de precis. Så magont, mens, förkylning och en rejäl träningsvärk på det. 

Här hemma hade allt gått toppen men vab fortfarande då Alfred har varit lite skum i magen. I dag verkar det vara normalt igen så ev dagis fredag. Egentligen hade det kanske gått i morgon men det är lika bra att hålla alla hemma. Fast nu börjar de bli rejält uttråkade, vi var i väg nu o köpte en leksak att roa sig med men den väsnades så alla blev rädda i stället. Nu på EM har det dock lekts friskt med den. 

Vi skulle verkligen behöva byta ut våra leksaker, de är för stora för de vi har och vi har mer bebisleksaker. Jag brukar försöka hålla utkik efter begagnat men de brukar gå direkt. Dammsugare, lådor, utomhus, kurragömma och petflaskor i all ära. När man gjort allt det i en vecka så hade det varit bra att ta fram lite roliga saker. 

Om ni ha superroliga leksaker till 1,5 åringar eller tips på sånt så säg till! 





Kommentarer

  1. Duplo, knopp-puzzel, kritor, dockor, fingerfärg, klossar. I Täby finns en barnaffär kid2kid där man kan köpa o sälja begagnade leksaker till bra pris. De säljer vagnar mm åt en som man lämnar in. Bra miljötänk oxå.
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Men så klart att du fick en släng av magsjukan! Lunchen smakade skumt därför att du redan börjat må illa, så klart.

    SvaraRadera
  3. Vad du än köper kommer det vara intressant en vecka typ, tyvärr. Det materialistiska spåret är inte rätt väg att vandra tror jag. Satsa på lego eller klossar, sen löser sig resten med barn som tidigt fått lära sig att bruka sin fantasi! Den leksakspark barn växer upp med här i västvärlden är sjuklig :( Kanske bara min åsikt, men jag hoppas inte det :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. En mycket populär grej till mina barn var en tejprulle i en hållare.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering