Nu dagis/ förskolan

Två dagar nu har vi varit hela dagarna på förskolan. eller ja, igår så var det bara introduktion. Spännande och roligt samtidigt lite sorgligt. Barnen klarar det bra so faoch har nu sovit för första gången. Maten har varit väldigt god och pedagogerna omtänksamma. 

Det gör dock riktigt ont i mitt mammahjärta att skiljas från de små och jag önskar vi kunde vara hemma längre tillsammans. 

Nästa vecka ska jag börja jobba 50% och bara det känns konstigt efter så många år som gravid/föräldraledig. Jag ska få nya arbetsuppgifter på mottagningen och det känns lite både och. För det jobbet är både utsatt och stressigt. Men samtidigt utvecklande.



 


Kommentarer

  1. Skönt att det börjat bra! Hade ju tänkt att skicka ett mail med pepp inför dagis-starten. Kanske kommer det, bättre lite sent än aldrig. Fortsatt lycka till! Kram Lotten

    SvaraRadera
  2. Åh det kommer att gå bra för dem. De har varandra och du får lite "ledigt" och kommer säkert att ha kvar energi till att umgås med dem då de kommer hem.
    Det ÄR svårt men jag håller tummarna att de får vara på ett bra dagis som ni känner er trygga med.
    Kram och skön helg!
    /Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering