Hosta och informationsträff på förskolan

Nu har jag varit på min allra första informationsträff på förskolan. Lite rörigt men nyttigt och det som gav mest var att de satt i hop en liten film hur en dag på dagis kan vara. Så gulligt och rörande. 

Förskolan är sliten men ska renoveras efter nyår, det är totalt 15 barn. 5 födda 2013 och 10 födda 2014 och en vakant plats. Pedagogerna har jobbat länge och är tre till antalet. Föräldrarna var en blandad kompott av människor. Som folk är mest men ingen jag klickade med. Råkade i alla fall anmäla mig till föräldrarådet ;-)

Barnen hade fått varsin korg och jag tycker vi kände oss välkomna. 20 dagar kvar nu! 

Mycket var överkurs såsom; vilka saker ska vi inte ha i torkskåpet, skriv kläderna här på lappen. Ha massor av ombyten med och ......puh. Barnen är ute en del och jag känner mig som en newbie när det gäller vad de ska ha på och med sig. Herregud! Köpt en del begagnat men vi behöver skor, och varmare utekläder. Och jag som inte får nån lön. Väldigt passande.  

Tror det blir bra att vi fortfarande köar till föräldrakooperativet. Där borta känns det bättre på något sätt.

Här hemma är fortfarande barnen friska men jag och maken hostar på, jag har minsta som vägrar och ge med sig. Fasiken så irriterande. Jo, märkligt nog snorar klara bara hemma. Lite snor hela tiden. Allergi? 

I helgen kommer mamma. Vilket genererar ångest, sömnproblem och jag blir så stressad.  Måtte vi överleva. 

Och i morgon jobbar jag. 

Helt besatt av sladdar ;)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering