Familj och inskolning

Nu har syster och barn åkt hem, vi har haft en fantastisk helg tillsammans. Det är så härligt att se kärlek mellan barnen och dem, de älskar barnen lika mycket som vi och barnen älskade dem och knöt banden direkt. Så härligt att se och det gör mig gott i hjärtat.

För första gången på 1,5 år har vi haft barnvakt och vi var i väg och storhandlade. Kändes så konstigt och mycket tomt. Men oxå lite stressande och helt underbart. 

Vi var även på ett lekland och var i väg och shoppade så helgen har verkligen varit fullspäckad. Lite för mkt god mat och det ser inte ljust ut till vägning på onsdag. Men snart -10 kg har jag avverkat. 

I dag är det vardag igen och jag och barnen har varit i väg på öppna förskola i min ort. Som jag kommer sakna alla, sista gången någonsin som helt föräldraledig och det känns riktigt sorgligt. Så mycket trevliga människor och så mkt jag lärt mig på vägen. 

I morgon är det sista gången i grannorten och på onsdag är det dags för förskolan. Så konstigt det känns och det gör ont i mitt hjärta samtidigt som jag tycker det känns spännande. Vi har inte fått nån information men jag har packat kläder och blöjor då jag hört att det är sånt man ska ha med sig. Hoppas Klara kommer i gång att gå snart, hon kan men väljer att krypa. 

Alfred är fortfarande inne i nån sorts missnöje och frustrations period och ingenting är bra. Ingenting. Han slänger sig på golvet och det går inte att hålla honom eller krama honom. Han är som ett rinnande smörpaket. Även jag blir galen och frustrerad. 

Barnen slåss en del om leksaker, kläder och röjer som två kamphundar. Däremellan är det fantastiskt med sång, kramar och kärlek. De lär sig nya saker och upptäcker saker jag aldrig tänkt och att vara mamma är verkligen utmanade och häftigt- allt på samma gång. 


Har hittat mosters packning och dragit ett par trosor över sig ;-)


Kommentarer

  1. Hon kommer nog springa för glatta livet efter bara några dagar på förskolan. Så var det för Henning.

    Förstår dina delade känslor, jag har dem fortfarande. Om jag fick välja skulle jag kanske ha honom på förskolan i tre-fyra timmar per dag för att han ska få träffa alla kompisar och lära sig massa nya saker som de faktiskt gör där. Men tyvärr funkar det ju inte ekonomiskt med den lösningen.

    Kram och lycka till med inskolningen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering