Tand 2 och buskar

Denna dag har mestadels tillbringats i trädgården. Grannen hade hyrt en lite grävmaskin och frågade om vi ville låna den till våran häck. 

Så i morse och under förmiddagen grävdes det och släpades rötter, platta till jord och grävdes ner två buskar. 

Sen skulle alla rötter lastas och åkas med till kretsloppscentralen. Jag har glömt hur jobbigt det är med trädgårdsarbete men även glömt hur roligt det är. 

****
Två roliga och lite jobbiga saker har hänt; Klara klappade händerna för första gången i dag. Det gjorde att jag blev alldeles tårögd, sen upptäckte vi att tand nr två börjar komma upp. Undra på att hon är lite pipig och sover om möjligt ännu mer oroligt. 

Alfred har fått så mkt hår och lång lugg så idag fick jag lov att klippa honom lite. Sötnosen. Det tyckte han om, han gillar all form av vård; både naglar, öron och insmörjning. 

Det märks att de är mer harmoniska om vi är hemma båda två. När de får mkt uppmärksamhet och lek av oss båda två. 

Robban var alldeles knasig i går, till slut slog det mig att det var bädden han var missnöjd med.  Han är ju väldigt utsatt i den i badrummet så jag tog ner en av hans gamla och la den i soffan i stället. Vilken succé! Han är så lycklig och myser där hela tiden. 








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering