Service och underhåll o bud på hus

Då var bilen lagad och ombesiktad, vi gjorde även en förfrågan att få airbagen i passagerarsätet bortmomterad. Vi måste nämligen ha barnen själva bak, vilket oftast går bra men ibland skulle man behöva en bak och en fram. 

På vår Volvo måste säkerhetsbältet monteras bort och bytas för att man ska kunna montera bort airbagen (!!), sinnesjukt jag vet. Det värsta är att det skulle gå på 5800kr och den dag vi vill ha tillbaka airbagen måste man göra samma sak. Men herregud. Hur tänkte Volvo här? 

Så det blir inget av det, inte just nu i alla fall. Vår ekonomi är rätt ansträngd för just nu verkar allt gå sönder och som föräldralediga är man inte särskilt rika. 

*****
Efter fm promenaden i går träffade jag på lite grannar, jag vill gärna ha våra grannars hus. Det är väldigt fint, mkt större och sutteräng. Nymålat och nybytt tak, sista huset på gatan.  De är pensionärer och jag har hintat lite fint att vi är intresserade den dag de ska flytta. 

Så i går sa han -ja, kom med ett bud så ska vi tänka över saken! 

Omg! Vad är ett sånt hus värt? Det har inte sålt något sånt på säkert 10 år. Men minst en 4-5 miljoner om jag får gissa. Vårt är värt ca 3. 

Hjälp!? 

****
Målaren skulle inte ta fönster och dörrar men i går sa han att allt gått så bra så han bad oss slipa lite så ska han måla det ändå. Och det skulle ingå! 

Tack för det! 

Underbara målare! 
*****
Städning i dag, så en två timmars promenad ska det bli. Har gått upp så jäkla mkt i vikt. Nu är det skärpning! 

Huset jag spanat in;)



Kommentarer

  1. Men va dumt. Vi kan stänga av vår airbag med en nyckel vi fick med när vi köpte bilen. Fick inte ni det??
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Nej, det går inte. Med toytan är det inga problem. Men Volvon är för gammal. Så korkat :(

    SvaraRadera
  3. Köp huset!!! Prata med bank och hör m mäklare vad deras hus kan vara värt, och på detta sätt sparar de nog in några slantar på mäklaren. Kolla på jemnet likvärdiga hus vad de kostar. /Jackie

    SvaraRadera
  4. Har en v70 -07 gamla karossen. På den stänger jag av airbagen med bilnyckeln. Vet inte vilken årsmodell ni har..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering