Göra bort sig

Senaste tiden verkar jag vara expert på att göra bort mig på alla möjliga dumma sätt. Det senaste är att jag har bokat in ett yttrande och medarbetarsamtal på torsdag då det är min jobb dag. Jag tycks helt ha förträngt att vi ska till läkaren med barnen. Just den tiden. Jag hade tänkt att flexa någon timme, alltså att maken hämtar och lämnar mig på jobbet. 

Medarbetarsamtalet kan jag nog flytta på, det är med den nya chefen men ändå. Men till det bokade besöket har jag varken telenr eller mail. Man måste skicka brev.  Att jag dubbelbokade mig kom jag på i går, fick erkänna för en kollega som skickade ett nytt brev till den berörda. Hoppas verkligen det hinner fram i tid. Roligt att ha nån arg på mig och så bra medarbetarsamtalet börjar :/

I dag gick jag från bilen i regnet, på rätt kasst humör, snubblar till och råkar släppa mig eftersom jag höll på slå i hjäl mig. Ni vet en sån som låter lite som en trumpet. 

Där stod grannen i sin trädgård och målade fönster. Jo hej du.  

*****
I övrigt är dagarna sinnessjukt intensiva, det gå i ett och jag hinner inte ens andas emellan allt. I dag har det stökats, bajsats, målaren har jagat mig, städaren, barnen och Robban. Dagen hade kanske inte varit så slitsam om jag inte vaknat kl 3 o inte kunnat somna om. Så trött, bokstavligt talat, jag är på denna icke-sömn jag har. Jag oroar mig redan hur jag ska sova i helgen när vi är borta och inte tala om helgen därpå då jag är på ridresa. 

Har massor att berätta om dagarna som varit, men det får vara så länge för jag tänkte gå o lägga mig att läsa. Vila hjärnan lite. 

Vi får höras i morgon! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering