Återträff och barn

I går var vi på återträffen, det var roligt att träffa alla. De forna klasskamraterna var sig lika trots 10 år gått, jag kände en stark längtan till att plugga igen och tanken slog mig att jag kanske ska läsa till master? Eller nåt annat? 

Som vuxen älskar jag skolans värld som barn hatade jag den. Skolans värld är verkligen speciell och jag längtar efter att få börja jobba där igen. Det var ju därför jag valde det yrke jag gjorde. Nu när jag är någon annanstans så känns det inte lika rätt. 

Det var roligt att träffa alla igen men vid lunch längtade jag bara mer och mer hem till barnen. Dalakompisen ville åka förbi lite klädaffärer så det gjorde vi efteråt. Väl i gallerian ville jag bara hem, dessutom hade jag inga pengar. Väl hemma längtar jag bara i väg och göra annat. Jäkla konstigt det där ;) 

På kvällen blev det popcorn och film och i dag åker dalakompisen hem. Himla tråkigt. Allt är så bra när hon är här, det flyter här hemma. En extra famn är suveränt! Barnen är så glada i henne och hon får både mata och mysa med dem, ett bra betyg från barnen. 

Det är stålande sol här hemma så i dag ska vi vara ute i trädgården och röja. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering