Dags för jobb

Det verkar vara det nya, att vakna före kl 06. För barnen alltså, jag själv vaknar alltid före 05 oavsett när jag gått och lagt mig.

Det är redan smärre kaos här och alla gråter, maken har inte samma vana som mig och jag förbereder allt men det gör inte han. Men jag låter han stöka på här och lägger mig inte i, jag vet att han gör så gott han kan fast på sitt vis. Även om det skär i mitt hjärta när barnen är ledsna. Eller ledsna och ledsna, de tycker inte det går fort nog.

I dag ska jag i väg på att jobba, har ett otrevligt besök inbokat och en del administration. Men det ska bli skönt att komma i väg ett tag. Fast nu när jag sitter här och bloggar vill jag inget annat än vara hemma. Vi har haft en fantastisk vecka och barnen har varit supermysiga. Det ända som krånglar är maten, eller tiden snarare. Två hungriga barn samtidigt är inte lätt, trots jag försöker ha de osynkade. Osynkat är the shit! Det är rena himmelriket att slippa dubbelmata men å andra sidan ska man roa en nu och mata den andra.

****
I morgon skulle vi besöka en kommunal förskola men de hade fått förhinder så det är framskjutet till nästa vecka. I morgon är det veterinären som gäller, Stiina har fortfarande ont i ryggen och vi får inte i henne den ena medicinen. Så är det kloklipp förstås.

I morgon skulle vintern komma tillbaka? Snö, kallt och regn skulle det bli. Trist!

****
Vi kämpar vidare med mellanmålet, och middagen i går blev en katastrof. De får nu burkmat/min mat från 8 mån och den ena var couscous och den andra köttfärssås. Båda matvägrade och grät och tyckte det var det äckligaste de ätit.

Herregud.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering