Mayday

Klara börjar bli svårare och svårare att få att sova på dagarna. Förut slocknade hon som ett ljus i famnen eller så däckade hon av sig självt alternativt i mamaroo, men nu går inte. Och det spelar ingen roll vad man gör, eller hur man gör.

Så nu blir hon grinig om hon inte får sova och är omöjlig, hon gråter och gnäller men sova ska hon inte.  Nejdå. Jag tror det var det som hände i går eftermiddag, hon blev för trött. Men hon skulle inte sova, ändå hade vi varit ute och gått i 1,5 timme då hon mestadels sov.

I alla fall så urartade eftermiddagen med skrik och gråt och gnäll i timmar, fy fasiken. Jag höll på få gråa hår och magsår. Så jag sms maken att om han kunde komma hem lite tidigare skulle jag uppskatta det, så han kom faktiskt direkt. Nu tar ju resan 50 min men ändå, under den tiden hade Klara slocknat och vaknade som en solstråle lagom till han kom innanför dörren. Hahah:) Det blev lite som sagan om pojken och vargen ..

Förutom det träffade jag på en massa grannar, vi lagade (grannen) vår garagedörr som fastnat och barnen åt bolognese över hela sig. Så på det stora hela en ok dag. (förutom att Klara nu förtiden vaknar före kl 06. Inte ok. Inte alls)

****
I dag kommer städaren så vi tänkte rymma till Willys och ridsportbutiken, han är jättego med barnen men vi känner oss mest i vägen. Det blir lite som ett 15-spel när han är här. Men jag är så glad att vi får städat för usch så fort det blir smutsigt. Jag underhåller ju emellan men det hjälper liksom inte.

Sen är nu alla läskiga prickar borta från Alfreds haka! Tack för superbra tips, asol och midi-* funkade  toppenbra!

Vi använder även miniderm numer efter tips från någon av er och även det är så himla bra, funkar även bra på mina torra händer.


Kommentarer

  1. Jaaa miniderm är det bästa som hänt min känsliga torra spruckna vinterhud. Skillnad märks ju redan efter ett fåtal användningar! :) /Jackie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering