Väldigt ledsen

Stackars Alfred, han har det verkligen inte lätt just nu. Han har ju kommit på hur man ska vända sig. Varje gång han vänder sig och hamnar på mage blir han så arg och ledsen, han ligger då som en säl och skriker och vevar på armar och ben. Jag vänder honom på rygg igen och han blir arg, han vänder tillbaka sig och skriker och så börjar det om.

Jag gissar det handlar om frustration, men sitter han i knät skriker han, i famnen, i mamaroo, de enda ställen som han tycker är ok är skötbordet och selen. Och när han ser Klara förstås, då brukar han skina upp, jag har de alltid vända mot varandra. Men det är ju svårt att se nåt när man ligger med huvudet i mattan och skriker, dessutom rymmer ju Klara hela tiden.

I går hade jag dessutom premiär i matstolen till hans frukost. Han var sååå lycklig och sken som en sol när han märkte att han klarade av att sitta där och äta en hel måltid. Och så skönt för mig! Inget mer sittandes och kravlandes på golvet. Eller ja, det är svårt att ge ersättning när de sitter där, det har jag inte kommit på än hur man ska göra.

Jag tror oxå han har ont i magen, han är hård (kompakt) och det kommer inte mkt även om han får både olja i maten, päron och katrinplommon. Lactulos funkar inte på honom och jag tror han får ont i magen av katrinplommonen. Det är ju lite svårt att veta när han mest är arg hela tiden. Han kanske inte har ont i magen alls?

Han och jag lekte tittut i går, han drog bort snuttisen själv, han skratta så han kikna och kunde knappt hålla sig under snutten innan han skulle dra bort den, han bara skrek av lycka och förväntan. Sötnos!

Klara däremot har ju kommit på hur man får babysittern i gungning så hon använder den som en gunga, lite livsfarligt känns det som. Men hon är lycklig. Så en hoppgunga till henne hade varit bra.


*****
I dag ska vi i väg till en galleria lite längre bort från oss, nu har vi hållt oss inne och hemma så nu måste vi prova att ge oss i väg.

Så långt har vi inte åkt än med barnen, en de ska ha väldigt bra amning/matstation för barn med bra skötbord osv.

Spännande!

Förövrigt blev jag SÅ nöjd med håret. Åh, så skönt att se ok ut igen..Hurrraaa!

****
Bärselesbutiken har stängt pga renovering :( Typiskt.





Kommentarer

  1. Om Lactulos inte hjälper är det förmodligen så att han får för liten dos. Min 10 månaders dotter fick 15 ml om dagen med blandad effekt. Det tyckte jag var mycket (mycket klistrigt och kladdigt att få ner), men en läkare sa till mig att det finns de barn som får 75 ml ... Men man ska kontakta BVC innan man ger Lactulos. Numera får min dotter Importal som fungerar mycket bättre för oss!

    Angående bärsele så rekommenderar jag Ergobaby 360. Jag är mycket liten i storlek med ett barn som väger en femtedel av min kroppsvikt. Jag kunde bära henne i den under timslånga promenader ända upp till ett års ålder och knappt känna någonting i rygg eller axlar! Till skillnad från i Ergobabys andra selar kan du bära barnet utåtvänt i denna (min flicka ville bara åka så). Babybjörns gamla sele fick jag ont i nästan direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har lactulos utskrivet av läkare. Men ska höra om det finns alternativ

      Jag sålde min ergobaby. Tyckte inte om den!

      Tack för alla tips.

      Radera
  2. Från det att bebisar kommer på hur man vänder sig till dess att de lär sig krypa kan det vara otroligt mycket frustration. Förmodligen kommer du att märka att det går ner lite när de lärt sig vända sig tillbaka. Sen kommer frustrationen över att inte kunna ta sig framåt. Kanske börjar han rulla dit han vill först och blir då nöjd ett tag. Men sen finns det bebisar som är chill med att inte kunna vända sig tillbaka osv. Min bebis var inte sånn. Därför genomled jag en lång tid av frustration till hon väl började krypa! Men med små korta pauser då hon var nöjd med att kunna det hon kunde. Man får någonstans tänka att det är kul med drivna barn och du har ju varit lite fundersam över Alfred om han är sen, se det som ett sundhetstecken. Han kanske börjar komma i kapp nu. När vi hade det som stökigast med utveckling hemma brukar jag tänka hur man själv känner sig första dagen på ett helt nytt jobb men nya intryck och arbetsuppgifter. Tänk att de har det så varje dag ett tag. Jobbigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilka kloka ord. Jag ska försöka tänka så men i bland är det inte lätt att höra allt tjoande.

      Radera
  3. Haha. Ska väl tillägga att jag inte alltid tänkte så. Det var många dagar jag bara satt och grät i soffan också. Men det är enorm befrielse när frustrerade barn börjar krypa, eller iaf tar sig framåt på något sätt. Så lyssna inte på de som säger vänta tills de börjar krypa då blir det värre. De har inte haft frustrerade barn.

    SvaraRadera
  4. Men hallå eller.... Du kan ju inte skriva att du är SÅ NÖJD med håret och inte sen visa oss....😍

    SvaraRadera
  5. Angående bärselar så rekommenderar jag att du går med i gruppen "Bärsjalar!" På Facebook. Där finner du stor kunskap och mammor som en kan träffa och få prova olika selar/sjalar.

    Du har inte funderat på att bära båda samtidigt? En på ryggen och en på magen. Det finns även en grupp för det (så klart).

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Tänkte på Alfreds onda mage, läste någonstans att vissa barn är kan vara känsliga mot d-dropparna man ger dem. Något man ibland glömmer kolla, prova på ett annat märke på dropparna =) det borde väl finnas på apoteket? =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering