På äventyr

Det var så himla roligt att vara i väg i går, allt gick perfekt.  Barnen var som små änglar och jätteglada hela tiden. Vi träffade dessutom 2 st tvillingföräldrar där, en med barn på 1,5 och en med 3 månader tvillingar.

Jätteroligt att prata med dem, höra hur de tänker/gör osv. De med 1,5 års tvillingarna såg rätt slitna ut, mamman sa att det första året minns hon knappt, sen skulle de skola in tvillingarna först vid 1,5 men redan vid 1 så gjorde dem det. Barnen var så aktiva att de inte mäktade med.

Men den där affären med strumpor hittade vi aldrig och jag köpte inte en enda grej men vi lunchade på min favoritrestaurang vapiano, himmel så smarrigt. Det gick även bra att mata barnen där, en helt ok babylaunch där man fick bra med plats.

Sen tror jag tandmonstret slog till för när vi kom hem var barnen som förbytta. Eller så var det intrycken, inte vet jag, men roliga var dem inte. Men vi kom på att prova vårt sele stokke som vi köpte tillsammans med den begagnade vagnen. Barnen tyckte den var väldigt rolig Vi har aldrig förstått oss på det selet, jag menar instruktionsboken är på 100 sidor :)

Men jag tror det var en engångsföreteelse,  för den är väldigt svår att sätta på själv och 100 olika fästen och rattar. Men när den väl sitter på är den ok.

Den ska vi sälja i alla fall är tanken.


Sen badade vi barnen, de har kommit på det här med plaskandet och tjuter av skratt. Hela köket var helt nerstänkt. Så nästa gång blir det badrummet. Önskar så vi hade badkar.

****
I dag ska maken hjälpa killkompisen att flytta så jag är själv..igen. En promenad blir det i alla fall. Tyvärr har allt detta promenerande gjort att hälsporren börjat värka igen. Fasiken oxå. Fast jag har både inlägg och bra gåskor. Sen är det ju ridning i kväll oxå förstås. Markarbete skulle det vara, hoppas det går bättre än dressyren.

****
Har plockat fram alla Klaras 68 kläder, vi hade inte så mkt men många klänningar. Jag är inte riktigt vän med klänningar på Klara. De åker upp i armhålorna, tvinnar sig, men i dag ska vi prova för jag hittade en väldigt söt lila klänning i gömmorna.


Kommentarer

  1. Haha det där med klänningar ja. Jag ska aldrig mer ge bort klänning i små storlekar till vänner som får flickor. Det är vansinnigt opraktiskt med klänning innan de kan gå. Jag körde med linne under för jag tyckte att min dotter blev för varm med body under.
    Men selen ser ju kanon ut!! Är det inte en vanesak? Minns att stokke kändes väldigt trixig iof. Nästa bebis kommer få åka i ergobaby 360 här hemma. Vare sig den vill eller inte.

    SvaraRadera
  2. Jag har haft hälseneinflammation (vet att det inte är samma som hälsporre) men kanske hjälper mina tips. Jag har slutat med sk Walking skor och använder numera väldämpade löparskor. Viktigt att komma ihåg att skor av den sorten ska bytas ofta, annars försvinner dämpningen. Och man behöver 2 par. Inlägg funkade inte för mig, hälen hamnade för långt upp så skon blev förstörd och jag fick skoskav. Och något jag upptäckte efter flera år är att jag använt för små skor. Fötterna svullnar lite när man går så bra att tänka på det när man köper. Mina fotsmärtor är borta��. Och sjukgymnast som hjälper med ev övningar
    Så olika man upplever det med klänning. Min dotter hade det ganska mycket och jag tyckte de satt bra (fast det kan ha varit med inbyggd body

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering