Slitningar

Alltså det måste ju vara nåt fel på mig och åkpåsar. Nu fick jag Alfreds och den är så stor så jag nästan får plats i den. Men herregud. Snygga var dem i alla fall...

Kanske jag ska ge upp och satsa på overall och filt i stället, för vi har nämligen ingen varm overall heller....*suckar* Eller filt...

Hoppas det är mildväder ett tag till så vi kan köra konceptet vi har nu. Men vi är ute varje dag så jag vill ju gärna hitta en bra lösning.

****
Appråpå shopping har jag köpt hårolja, mitt här är lite trött och slitet och vips så är det som silke. Vilken uppfinning! Jag är så himla nöjd! Jag köpte sorten som heter Moroccanoil, en liten flaska.

Men min frisyr och hår är lika bedrövligt fortfarande. Jäkla frisör!

*****
I går hade jag stalltjänst igen, himla trevligt tills jag smackade igen boxdörren på mitt finger. Fy fasen vad ont det gjorde! Inte kan man svimma eller börja grina bland alla barn och hästar, men med ett litet plåster och arbeta vidare så blev det bättre. Tur hade jag i alla fall att inget blev brutet, i dag är den lite blå och öm.

I dag ska jag förhoppningsvis träffa Linda och hennes Henning på promenad. Jag ska pumpa henne på info om kommunens förskolor bla ;-)

****
Och apropå promenader- fy fasen vad kilona lagt på sig! Jag hinner sällan äta och gör jag det blir det mackor, är det en dålig dag äter jag istället hela tiden och gärna onyttigt. Behöver skärpa mig, kanske viktväktarna är något som Anette kör med? Men jag har aldrig förstått mig på deras poängsystem riktigt. Å andra sidan har jag inte engagerat mig heller.

Hur gör ni andra?

****

Åsså lite efterlysningar:

Åsa- Hur mår du och bebisen? Kan du inte maila mig så jag får höra?

Lina- kan du berätta om autism och när ni märkte det?

****
Kram på alla er andra.


****
Jag har börjat presentera barnen för varandra, oj vad de tittar...






Kommentarer

  1. Vilken fin bild på dina gullisar!

    SvaraRadera
  2. Kan rekommendera BOZZ fårskinnsåkpåse. Har den även med fleece inuti oxå jättebra.

    SvaraRadera
  3. Söta barn du har! :-) fast har dom inte "vetat" om varandra innan? Eller hur menar du med att du börjat presentera dem för varandra?

    Jag röstar fortfarande för Ullareda åkpåsar! Vi har ju därifrån och mina ungar har aldrig varit kalla eller för varma i dem. Vi har 2 olika. En med lite stoppning i bara, som funkar bra på sena hösten/tidig vår när det inte är så jättekallt ute. Och en tjock och rejäl med fleece på insidan, som vi har när det är riktigt kallt ute. På ungen har vi tossor, en fleecejacka, vantar och mössa :-)

    Jag äter enligt 5:2! Funkar jättebra för mig. Har hållt på från och till sen juli. De första 2 månaderna tappade jag 6 kg. Sen hade jag en paus. Började igen för nån vecka sen. Är nere i sammanlagt -8 kg och bl.a -8 cm på midjan och 9 cm på magen/buken :-)
    Det är lite kämpigt vissa fastedagar när man bara får äta 500 kcal och speciellt med en 3 åring och en 8månaders. Brukar passa på att ta såna dagar när den stora är på förskolan några timmar :-)
    Jag försöker träna på min crosstrainer och göra styrkeövningar men det är inte så ofta jag hinner/orkar med det. De övriga dagarna, när man ska äta som vanligt, så gör jag det också. Jag håller inte tillbaka något och jag fikar och äter lite gott till helgen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhhh. Jag som bor typ 100 mil därifrån o Ulrica som nyss var där.

      De har tittat men aldrig sett varandra förrän nu. Nu tittar dem som attans :)

      5:2 minsann. Kanske det kan vara nåt

      Radera
    2. 5:2 var bluff. Läkaren som tog fram den gick ut och sa att han lurats.
      Men mår man bra är det väl bara att köra ändå.

      Läser. Jobbet aldrig skriva son jag vill. Läser med omtanke och värme men alltid stressad så hoppas jag inte låter snorkig. (Fått påtalat. Men inte meningen) när jag skriver lite kort och snabbt. Har bozz med. Den är bra. Svårt köpa overallar snart är de slut i affärena. Förra året köpte vi den sista i stan i mellandagarna. Lily växte ur den just då.
      Köpte filt på kappahl. Lurvig. Overall från lindex med fastsydda "tofflor" och vantar. För ca 300 st? Finns i svart och vit.

      Vad roligt! Det måste kännas magiskt. Mina kusiner är tvillingar och de är fortfarande nära. Fin relation.

      Mina är ju inte i samma ålder. Bör ju annorlunda. Men Leah älskar se sig själv i spegeln. Ta många kort och filma ofta. Ångrar att jag inte gjorde det mer och längre snuttar. Typ på flera minuter.
      Godhelg till er <3 (hemma sjuk så vi har tagit helg )

      Radera
  4. Vi har 7 am till varan dotter och den har hon haft två vintrar nu! Det går att sätta på en extra del på den, den växer med barnet.. Och sen kan man öppna upp vid fötterna så när barnet har skor kan man ha dom utanför åkpåsen men ändå ha åkpåsen stängd.. Vi är jätte nöjda och den är varm och skönt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju en sån vi köpte till Klara. Den rosa som var lite stor :)

      Radera
  5. Jag såg det nu när jag tittade igen på bilden;-).. Vår dotter var ju nästan året när vi började använda den och sen vek vi den över vagnen vid huvudet.. Hoppas du hittar någon åkpåse som passar, annars räcker det kanske med overaller och någon tjockare filt under vintern..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering