släktingar

I dag får vi städat, tack och lov. Det hinner gro igen rejält på två veckor när alla är hemma. Jag damsugar nog nästan varje dag men det hjälper liksom inte.

Sen har det kommit en massa snö i natt och jag tänkte vi skulle prova vår babypulka vi ärvt. Vi har bara en men den räcker gott och väl. Jag vet inte alls om de kan sitt i den men det ska bli kul att prova.

Sen ska jag röja lite för i morgon kommer mamma och hennes märkliga vännina i några timmar, det är första gången morsan är här och träffar barnen. Min mamma är ju redigt speciell med några diagnoser så hon kommer vara alldeles stirrig i morgon om jag känner henne rätt.

Sen på em kommer syster med 2 av barnen och ska bo här tills på söndag, vi har så litet hus så nu får de sova i vardagsrummet. De är dock vana att sova överallt då de åker mkt på orienteringsläger osv så det är ju bra. (till skillnad mot mig som är så himla känslig)

Barnen är så himla känsliga för tillfället när vi har främmande och har varit borta, sen sover de oroligt och vaknar på nätterna. Framförallt om det har varit stimmigt. Jag antar det hör till då hjärnan bearbetar alla intrycken. Vi får se hur det går med syster och barn i flera dar, de är ju rätt stimmiga av sig.

Maken börjar jobba på fredag och har jouren denna vecka, jouren är ju sådär men det brukar vara bra betalt och vi har en massa på önskelistan som behövs köpas in.

Nästa vecka är det vardag igen och jag är själv på dagarna.

****
Undra om Klara reagerar på gröten ändå? I dag ska jag prova mjölkfri gröt i stället och se om det blir annorlunda. Hon äter så otroligt små mängder men jag tycker hon varit oroligare på eftermiddagarna när hon ätit gröt.

Nu fyller de ju snart 6 månader så då får ju sensationerna övergå till portioner så smått. Alfred kommer bli överlycklig :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering