Finbesök

Jag minns inte ens vad vi gjorde i går, det regnade dock hela dan så jag stack inte huvudet utanför dörren.

Robban var mer kärlekskrank än någonsin, han nästan jagar oss för att få krypa ner hon någon och mysa. Undra om han också är inne i någon utvecklingsfas?

Maken gick i väg och hämtade bilen, barnen skulle ju inte ha mat på en timme. Då började alla skrika, högre och högre. Sen i panikskrik som inte gick att trösta alls. Jag har aldrig hört dem så hysteriska, de triggar dessutom varandra.

Robban låg dock lugnt kvar, jag gick och gjorde mat och så fort jag stoppade maten i munnen så tystande dem. Då blev jag lite stressad kan jag säga, men mest stressad över att jag var så otroligt kissnödig och sitta och mata en halvtimme var verkligen ingen höjdare.

Vi har provat ny flaska på Klara, den håller hon inte på skriker över mitt i maten hela tiden (bara lite), det tar längre tid för henne och få i sig mat hon får kämpa lite. Jag har beställt större napp i hopp om att hon ska inte kämpa så.

Men det gör mig väldigt fundersam över matsituationen vi hade förut. En kombination av nya maten och ny flaska gör att hon äter bättre, mår bättre men att flaskan skulle även vara boven?

Hon är fortfarande urusel i magen, men det är nog järndropparna.

****
Jag är uppe med tuppen (04.00) för chefen ska komma i dag, min fd fd chef alltså. Jag tänkte försöka göra äppelkaka, det har jag inte gjort på säkert 10 år och ska göra barnen fina och städa. Hon skulle komma under förmiddagen, vem säger en sån tid? Det är ju allt mellan 6-12!

Inte stressad, nejdå... :-)

I går fick vi stickade strumpor till oss och barnen får makens favoritmoster  (via bud av kusin), hon är så mysigt. Vi har inte träffat henne på väldigt länge men ska hälsa på henne har vi tänkt. Hon är ju snart 90 och bor på boende.

I morgon är det kalas för maken, jag tror bästa kompisen kommer hit i alla fall.

Kommentarer

  1. Kanske flaskan och nappen ÄR viktig. Om de äter för fort så kanske de sväljer luft och därmed blir gasig i magen.
    Om de har en bra napp där maten rinner långsammare så kanske det gör magen lugnare.
    Hoppas det löser sig med mat och allt.
    De är så superfina era små barn och jag har kikat flera gånger på fotot du la ut igår.

    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Dom kan skrika och vara arga dels för att det kommer för fort eller för att det kommer för sakta... Ibland för att det kommer när allt de vill är att snutta! För fort - luft i magen som gör att skrikandet fortsätter. För sakta - trött, orkar inte äta sig mätt - skriker mer.

    Hahaha... Är mkt lättare sen när dom blir större. Min 1,5-åring kan SÄGA exakt vad han vill idag! Piece of cake i jämförelse med skrikandet förr! Det går fort!! Fortare än man tror :)

    SvaraRadera
  3. För oss hade flaskan jättestor betydelse. H sög väldigt hårt och fick i sig alldeles för fort, svalde massa luft, fick magknip och kräktes massvis av många flaskor vi provade. Tillslut fann vi Dr Brown och efter det blev det jättestor skillnad. Så visst kan det ha betydelse. Skönt att det går åt rätt håll!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering