Matbyte och simultankapacitet

I dag har vi fått massor gjort, morgonen började med att mathem kom med sin leverans samtidigt som barnen skulle ha mat.

Sen gick tv sönder eller snarare comhem samtidigt som BVC hade sin lilla telefontid på 30 minuter samtidigt som alla barnen var olyckliga.

Sen pratade jag både med BVC och en otroligt mycket skitotrevlig läkare på Neo. Vilket arsle, han hade verkligen en dålig dag.

De hade nämligen inte skrivit ut recept på järndroppar som Klara ska ha, det kunde naturligtvis inte BVC göra så jag hamnade mittemellan sjukvårdskiten. Underbara sjukvård. BVC ville även att de skulle skriva recept på mjölkfritt till Klara eftersom BVC bara har läkartid en gång i veckan och det är neo som har pratat om båda sakerna.

Det protesterade Neo emot såklart, för vi är ju färdiga hos dem och han kunde inte hitta någonting i journalen, efter en massa diskussioner så sa han att han ringer tillbaka. Han var så fucking otrevlig hela tiden. Sen ringde denna läkare upp och mkt riktigt så ska Neo skriva ut, vår gamla läkare hade bara glömt det.

Så nu har vi både järndroppar och Althera. Hoppas det blir bättre med Klaras mage med det mjölkfria, jag tycker så synd om henne. Hon har provat första flaskan nu men det tar ju ett tag innan det blir bättre. Hon äter ganska dåligt men verkar vara hungrig.

****
Sen ringde makens halvbror, vi har inte så mkt kontakt med dem, vi träffar dem ungefär 1 gång om året.. De är mer än 15 år äldre än oss, lever ett annat sorts liv (deras barn brukar typ få en porsche i julklapp) så vi är en helt annan dimension än dem. I alla fall vill dem komma i morgon så jag panikåkte och köpte lite blommor till vår entre (jag hade liksom glömt och vattna de andra), passade på att rösta och hämtade ut Klaras mat.

De har förövrigt inte varit till oss på 10 år tror jag och det första jag tänkte på var att fixa döda blommor och städa. Bra där.

Maken hade varit på Lidl i går och handlat lite, han köpte då deras blöjor. De har funkat väldigt bra i natt på Alfred men nu hade de läckt och både Alfred och babynestet var nedkissade. Så det fick åka i tvättmaskinen och Alfred saneras.

Däremellan har Klara och Alfred varvat varandra med att skrika, varit pigga och Klara har haft en attack med otröstlighet. Osså katterna på det. Och maken som klippte gräset men glömde stänga av gräsklipparen och körde över vår gröna matta på altanen. Ni vet en sån där som ser ut som en gräsmatta? Det gör den inte längre kan jag säga.

*puh*

Så nu ska jag panikstäda, försöka hinna baka något och svara på lite mail. Men nu skriker Alfred så...

Det är ju inte mkt man hinner, jag tänker jag ska svara på ett sms eller vattna en blomma och plötsligt har det gått tre dagar och när jag väl kommer på det den tredje dagen är det någon som kräks. Eller skriker.

****
I morgon bitti ska jag lämna blodprover, har beställt en checkup kvinna på www.werlabs.se Måtte jag inte glömma det också. Eller att nåt kör i hop sig.

Och städa då förstås..Och hoppas att barn, katter och make håller sig i skinnet inför vårt finbesök i morgon


Kommentarer

  1. Hahaha!!!

    Jag ÄLSKAR att läsa dina inlägg!!! Livet är ett galet kaos och man står där å kliar sig i sitt flottiga hår och KAN INTE komma på när man duschade senast...
    Skit i å baka, skicka mannen till ICA å köp nått!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Beundrar allt du/ni hinner med med två småttingar! håller tummarna att klara blir bättre i magen, min son var likadan men jag ammade och fick äta mjölkfri kost istället.. det var ingen hit kan jag säga! Men sonen blev som förbytt på två dygn.. jag säger dig, det blev en helt annorlunda bebis som somnade av sig själv på kvällen.

    lidls blöjor är bra. lite som pampers faktiskt. det där med kissandet har båda mina pojkar gjort när dom va små.. så tröttsamt. testa pampers baby dry när dom kommer upp i den viktklassen. dom håller hela natten och när dom inte bajsar på natten längre är det SÅÅ skönt att slippa byta blöja på natten!
    plastad frotté i nestet ett tag kanske? :-)
    tvätta gör man ju jämt o ständigt ändå!

    njuter av att se bilder på era små godingar, så fina dom e.

    kram från Malin i Skåneland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är som en duracellkanin :-)

      Hoppas det hjälper snabbt för klara!

      Jag tycker de bli så varma av plastad frotté., jag har det i vagnen och i spjälsängen men inte i nästet.

      Kram

      Radera
  3. Om inte Althera funkar för Klara, att hon inte blir mer nöjd finns det en ersättning som heter Neocate. Althera är "nedbrutet" komjölksprotein o vissa bebismagar pallar inte det heller, Neocate är helt utan mjölkprotein. (Neocate är snordyrt, 600kr per burk utan recept så vissa läkare vill inte ens skriva ut då det liksom prickas i deras konto så att säga. Med recept samma pris som Althers 120 pix per uttag). Kram /Sara i Vaxhölm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste det, hoppas verkligen det funkar så vi får en glad Klara och mamma och pappa.
      Kram

      Radera
  4. Få inte en chock när du ser bajset som kommer efter Althera. ☺ Typ mörkgrönt.

    SvaraRadera
  5. Jag hittar ingenstans om man ska introducera Althera eller byta rakt av. Vi börjar med introducera tror jag, hur gjorde ni?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Accepterar hon det så byt rakt av. Det är inget som kommer chocka magen. Ofta får man introducera långsamt för att det vägrar dricka den för sen smakar skit rent ut sagt. Men om hon köper den rakt av så kör på det så hon glömmer goda nan snabbt :) annars finns tips med vaniljsocker och grejer.

      Radera
    2. ok, tack för det! Då ska vi göra så!

      Radera
  6. Men strunta i blommorna, städningen och bakningen! Om fem år hinner du allt det där, men det är totalt oviktigt just nu. Blommor behöver man inte, städa kan en firma göra någon gång var sjätte vecka och kaffebröd finns att köpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men vi får ju besök. Då vill jag att det ska vara någorlunda fint :)

      Radera
  7. vilket underbart inlägg. Det är tur att du har humor för jag tror inte man skulle klara av allt detta utan det =)

    Testa att köpa papperslakan som är plastade på en sida. De finns på apoteket och så klipper du bara till lämplig barnsängstorlek. De slipper du ju tvätta och det kan vara skönt att få slänga dem om blöjorna läkt.

    Allt behöver inte vara perfekt inför besök, men jag kan förstå att du vill ha det fint också.
    Hoppas ni får en trevlig träff med släkten.
    Kramisar Lena och missarna.

    SvaraRadera
  8. Plastad frotté med andasfunktion använder jag. Det har jag köpt som metervara på nån nät tygbutik. Det används vanligtvis i tyg blöjor som skydd.
    Det har jag i barnens sängar och i min också eftersom dom sover hos mig ibland. Jag har en tunn madrasskydd (typ ikea) ovan på den då det annars kan låta lite när barnen snurrar runt. Ingen svett och ingen kiss i madrassen.
    -Sirpa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering