Vecka 31 (30+3)

I går var en osedvanligt tråkig och långsam dag, det regnade och var solsken om vartannat. Jag var trött och orkeslös och orkade bara inte göra något roligt. Jag märker att jag är lite mer lättiriterad nu, stor, tung och seg är väl säkert orsaken.

När jag tappar nåt på golvet når jag inte att ta upp det, i går lyckades jag hälla kattmat över halva vardagsrummet och när jag väl tagit mig ner och plockar upp det så tar jag mig inte upp igen. Jag är som en sköldpadda på rygg.

I går hade vi projekt känna bebisarna, maken har fortfarande inte känt en enda spark. Inte för att han är så aktiv men ändå. I går satt han med handen på magen flera timmar. Någon spark? Nejdå, då sparkar de på andra ställen i stället eller blir stilla.

Vi skruvade även upp ugglelampan, men jag blev så besviken. Den var rätt dyr men ser SÅ billig ut, inte alls som jag tänkt mig. Skitlampa.

Vi har även projekt klippa Robbans klor, men det är inte lätt. Han bits och blir väldigt sur på oss. Nu har vi klippt några bakklor men det är fram som behövs, men det är nästan stört omöjligt.

******

Någonting glädjande är att bästa dalakompisen ska komma ner i Juli och hälla mig sällskap och hjälpa mig med det sista. Roligt, för jag saknar henne, vi pratar ju vi nätet varje dag men det är inte samma sak.

Någonting annat som är spännande är att jag ska träffa Annette som jag haft en del kontakt med, hon miste sin son i vecka 17 då vattnet plötsligt gick. I bland önskar jag att man hade ett trollspö och kunde trolla borta allt elände. Den smärtan hon går igenom är något bland det värsta man kan vara med om, jag kommer aldrig glömma vår eländiga höst med lilla Isak. Att tiden läker alla sår är en myt, men man lär sig leva med dem.


*****
Kanske klådan har blivit liiiiite bättre? Jag vaknar fortfarande på natten och är vaken men kliar mig kanske på 1-2 ställen och inte hela kroppen. Jag får lite kliattacker varje dag men inte alls lika hemska.

Ryggen är även den liiite bättre, men det beror nog på att jag mest har suttit i soffan, för ryggontet kommer när jag sitter i bil, kommunala medel, kökstolar och andra obekväma möbler.

Visst var väl ni några som hade lite böcker över? Kan ni tänka er att inventera och skicka mig en lista? Jag har bokkris.

Min gravidkudde är fortfarande till Salu. Bättre den används än ligger här hemma och skräpar.

Nya lampan


Kommentarer

  1. Din stackare ja man blir bara mer o mer orörlig o jag är bara i vecka 24... Min sambo fick känna sparkar första gången i helgen men det är svårt att hinna få dig handen i tid. Hälsa Anette tror ni har mycket att prata om som vi andra inte kan förstå. Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din lyllos, eller ja, din make då..Vi kämpar vidare med att känna sparkarna här hemma :-)

      Kram

      Radera
  2. Åh det är så spännande det här! Inte långt kvar nu. :-)
    Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt, men sant. Fast det känns som jäääättelänge ..

      kram

      Radera
  3. Har just varit hos bm o mitt mått är som en engångsföderska i v.31, hur stora kommer vi bli egentligen ;-) kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud! Det blir väl att ta sig fram med bärgare sen :)

      Kram

      Radera
  4. Jag har massor med böcker och blir gära av med en del.
    Vad läser du ?
    Jag har mycket deckare och spänning men även en hel del verklighets och dokumentärer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Romaner, deckare, skräck. Inte dokumentärer eller biografier om de inte är extremt bra. Verklighets helt ok.

      Har maaaaasssor av böcker själv, många nya då jag byter med kompisar

      Radera
    2. Ok, jag kan knåpa ihop en liten lista som du kan välja ifrån om du vill.
      Har nog nån sk. Feelgood också, vad gillar du de ?

      Radera
    3. Toppentack! Det skulle jag uppskatta!

      Feelgood? Som tex?

      Radera
    4. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar .
      Av Lucy Dillon.
      Småtrevlig och lite romantik också.

      Jag skriver en lista sen som du får på mailen.

      Radera
  5. Tycker lampan är fin jag!
    Biblioteket är min bästa vän! Funkar fin-fint med reservationer, förlänga lånen på nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på håll, men det är inte ens i plast utan..inte vet jag..I nåt material så nuddar man den går den sönder.

      Vårt bibliotek håller på flytta, vi ska få ett nytt kulturhus där de ska flytta in. Men jag älskar också bibliotek :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering