Vecka 29 (28+4)

I dag är det dags för ultraljud igen, tillväxtultraljudet för att se om de vuxit på sig någonting och att de mår bra. Efter det ska vi luncha lite och sen ska jag åka till MVC, måste fråga om sf-måttet för jag är väldigt nyfiken. Synd att man inte har en liten bok man fyller i och får med sig. Så hade man väl det förr?

Saker att ta upp med MVC idag:
-Klådan
-ryggen
-ont i nedre delen av magen

Det var i alla fall första gången på länge jag fick lov att sätta klockan, naturligtvis vaknade jag ju vid 5 i alla fall.

Hoppas tågen går i tid och att jag får en parkering så det inte slutar som förra gången.

****
Nu är det inte långt kvar till att jag inte kan böja mig ner alls, jag gör tappra försök att raka benen och fila fötterna men ärligt talat går det inget vidare. Benen är dessutom bleka som alvedon och det blir klänning och strumpbyxor i dag med. De där strumpbyxorna med kompression hatar jag, jag får knappt på mig dem och när jag väl överlevt den fighten så kan jag inte andas i dem. Och de som var så dyra :( Stay ups jag köpte korvar sig bara och knästrumpor till knäklänning går bort. Jag får stå ut med svullna ben i dag helt enkelt.

Min NG gravidkudde har jag bestämt att sälja i väg, om nån vill ha den så säg till. Den är ju stor så hur jag ska hitta en bra stor kartong är ju en annan fråga. Men den finns att hämta hos mig annars.

****
Det var en riktigt skön dag i går, det var över 30 grader men jag fick lite nytta gjort. Jag hade tänkt att göra eget bröd och pastasallad men att gå till affären kändes alldeles för oöverstigligt. Fast det bara är någon km känns det som flera mil.

Jag skruvade i hop sista spjälsängen, möblerade om rummet lite, slogs med barnvagnen, solade och lekte med Robban. Alla andra i huset (vi pratar katter nu) var utslagna av värmen utom han. Han blir alldeles i gasen när det är sol och vill bara bäras, leka och busa. Han springer runt som ett yrväder och tjoar.

Tur att någon i familjen älskar värmen i alla fall :)

Det blev lite trångt i barnrummet, jag trodde inte spjälsängarna skulle ta så mkt plats. Jag tycker vi ska göra oss av med soffan därinne medans maken tycker den är bra eftersom det även är en gästsäng.


Robban tyckte mobilen var rolig och hängde o lekte med den. Nu e den alldeles sned

Kommentarer

  1. Lycka till idag!
    Jag tror att din make har en poäng-plus att det kan vara skönt att ha någonstans att vara när ni ska amma/flaskmata kidsen, kanske ta en liten lur emellanåt om de vaknar ofta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske. Men det är en mkt obekväm soffa. Den får stå där så länge. :)

      Radera
  2. Åh jag är kanske intresserad av gravidkudden, drömde om en sådan sist jag var gravid. Mina föräldrar bor i Kungsängen så skulle kunna hämta upp den bär vi är där å hälsar på någon gång

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Då är den din om du vill ha den för en liten summa!

      Radera
  3. Håller nog med din make och anonym ovan! Det är bra med en extrasäng för att kunna ligga ner och amma (hur man gör detta dock med två vete sjutton) och att ens partner eller en själv vill byta rum om det blir för skrikigt på natten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering