Vecka 16 (15+4)

Då var det barnmorskebesök i dag då, jag har skrivit en liten lista med funderingar och har med mig ett litet kissprov för att kolla UVI.

Det känns bra att träffa henne, jag gillar verkligen min BM hon är empatiskt och tar mig på fullaste allvar när det är nåt jag undrar över eller tar upp.

I natt har jag sovit helt bedrövligt, ni vet när det känns som man inte sovit alls och tittat på klockan varje sekund. Drömt en massa konstiga saker och försökt snurra runt i sängen, fått kram, sura uppstötningar och muntorrhet.

Ni vet en sån natt.

*****
Grannen kom över i går med nycklarna till garaget (vi har garaget i länga). Vi har fått ny garageport med fjärrkontroll så maken var uppe och provade. Men den funkade lite sisådär. Mmm. Vad bra då, jäkla garageport, meningen var ju att den ska bli bättre inte sämre. Handtaget är så långt ner att jag inte kan böja mig dit, den är hur seg som helst att vrida och nu krånglar fjärrkontrollen också.

Allt nytt är verkligen inte bra. Jag hade tänkt ta bilen till jobbet i dag då det är -4 grader ute. Men nu tar jag nog cykeln i stället, med risk att frysa ihjäl.

Men det ska bli sol och 7 grader i dag, så det är verkligen skiftande temperatur.

****
Vi gör nytt försök med magbild i kväll, i går ägnades kvällen åt garaget, mysa med katterna och plocka lite eftersom vår städare kommer i dag. Vi har ju liksom 500 kattleksaker utspridda över hela huset, jag plockar ner dem i kattleklådan och katten Greta plockar upp dem igen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering